خبرهای داغ:
فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار از اجرای طرح ملی «شهید سلیمانی» به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه "محله و خانواده محور" مبتنی بر برنامه «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» در اروندکنار خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۲۰
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

 فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار در نشستی که با مسئول مرکز بهداشت اروندکنار داشت، گفت:
اهداف کلی اجرای این طرح بزرگ و ملی، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است و اهدافی ازجمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ‌ومیر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند.

وی افزود: همچنین تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و ره‌گیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری ازجمله راهبردهایی تعریف‌شده برای این طرح ملی است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی وظایف متعددی تبیین و تقسیم‌شده است گفت: در این طرح هرکدام از متولیان حوزه سلامت ازجمله بهداشت و بسیج وظایفی را بر دوش گرفته و در تلاش هستند تا با اجرایی کردن آن‌ها علاوه بر کنترل بیماری، قطع زنجیره شیوع ویروس و رفاه نسبی خانوارها را به دنبال داشته باشد.

ایشان همچنین در ادامه برگزاری این نشست با مسئول مرکز بهداشت اروندکنار در کنترل ویروس کرونا به مسئله پیشگیری تاکید نمود و گفت: پیش از اجرای طرح ملی شهید قاسم سلیمانی، با همکاری نهاد ها و سازمان‌ها ازجمله سپاه و بسیج با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در ماه‌های نخست شیوع بیماری کرونا، میزان ابتلا، بستری و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشت و این تجربه نشان می‌دهد که در طرح جدید نیز توفیقات مطلوب‌تری حاصل خواهد شد

وی با بیان اینکه باید عاشقانه، جهادی، با همدلی به موضوع مقابله با ویروس کرونا نگریسته شود، افزود: بسیج تمام امکانات و توان خود را در خدمت به مردم گرفته و درتلاش است تا با کمک کردن به کادر سلامت در پیشگیری از ویروس منحوس کرونا نقش‌آفرین باشد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار خاطرنشان کرد: باید مقابله با بیماری منحوس کرونا نیز مردمی‌شود و اینکه صرفاً سیستم دولتی برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شوند، مهار این ویروس منحوس غیرممکن است.

وی به مقوله آموزش و لزوم مسئله پیشگیری اشاره نمود و گفت: در حال حاضر تنها راه ممکن برای مقابله با ویروس کرونا پرداختن به موضوع پیشگیری است و این امر لزوم همکاری و ایجاد هماهنگی و بسیج رسانه های جمعی در تحقق آموزش و مقاوم کردن مردم در برابر ویروس اقدام کرد.

وی افزود: کمک کردن به کادر سلامت مجاهدات گروه‌های فعال و جان‌برکف است که تنها هدفشان خدمت به مردم و کنترل بیماری کووید19 است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار همچنین خواستار فراهم کردن شرایطی برای کنترل استرس و اضطراب کاذب در بین مردم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها