مسئول بسیج اصناف کشور با اشاره به افزایش چندین برابری توزیع مرغ در میدان بهمن پس از گران شدن مرغ، تاکید کرد که این رویه، شرایط بازار را بیش از پیش برهم می‌ریزد.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۹۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور، مسئول بسیج اصناف کشور در خصوص شرایط پیش روی توزیع مرغ در کشور و تشکیل "قرارگاه ساماندهی" به همین منظور، اظهار کرد: ورود بسی و مجموعه ما به مسئله مرغ از زمانی شکل گرفت که مجموعه وزارت صمت و جهاد، درخواست وارد شدن ما را به حوزه توزیع و نظارت بر بازار مرغ دادند.

وی با اشاره به طرح کاسبان امین در بسیج اصناف کشور گفت: ما 10 هزار نفر را در سراسر کشور بعنوان کاسب امین معرفی کردیم که حاضرند مرغ را تحویل گرفته و با قیمت مصوب، به مرغ ارائه دهند.

حسن پور از معرفی 4 هزار ناظر خبر داد که بر توزیع و فروش مرغ نظارت نمایند و به گفته این مقم مسئول در بسیج اصناف، این افراد هیچ گونه چشم داشت مالی، در خلال اجرای این طرح ندارند.

وی مشکل اصلی در بازار مرغ را توزیع و نظارت ندانست و سهم مشکلات این دو حوزه را تنها 10 درصد تخمین زد و ادامه داد: مشکل اصلی ما تامین است ولی آقایان معتقدند تامین را حل و فصل می‌کنند.

به گفته حسن پور، فعالان چرخه تولید و توزیع مرغ در کشور، هیچ گاه نیاز مردم را بدرستی تامین نکرده‌اند و با استناد به تاریخ‌های دهم تا دوازدهم فروردین که نیروهای ناظر بسیج اصناف در میدان بهمن حضور جدی داشتند، گفت: مرغی که برا توزیع به تهران ورد شد، در کل 250 تن بود.

وی مصرف مرغ در تهران را 1200 تن در روز تخمین زد و افزود: قطعا در این شرایط رانت ایجاد شده و مرغ تا کیلویی 40هزار تومان افزایش قیمت پیدا می‌کند.

حسن پور اضافه کرد: ما اعلام کردیم در صورت تامین، توزیع را بر عهده می‌گیریم ولی آقایان یکباره "قرارگاه ساماندهی مرغ" را تشکیل دادند و قیمت را تا 22درصد افزایش دادند و لذا شاهد بودیم که 600 تن مرغ در میدان بهمن، وارد شد.

رئیس بسیج اصناف کشور با انتقاد از افزایش وزن مرغ‌ها تا سه کیلو گرم، به جای دو کیلو و خرده‌ای، گفت: مشخص است که این‌ها مرغ را نگه داشتند و منتظر افزایش قیمت بودند.

حسن پور افزود: عده‌ای با برنامه ریزی، این کار را کردند تا مردم احساس کمبودِ مرغ در بازار را درک کنند و این‌ها یکباره افزایش قیمت را به مردم تحمیل کردند.

وی به رادیو گفت‌وگو، گفت: امروز یکباره 1000 تن مرغ وارد میدان بهمن شده است. پس چرا تا هفته گذشته تامین نداشتیم ولی همین که افزایش قیمت اتفاق افتاد، مرغ از سراسر کشور وارد تهران شد؟ !

حسن پور یادآور شد: پیشتر در مصاحبه‌ها اعلام کردیم که بسیج با افزایش قیمت مخالف است چون مردم قدرت خرید سابق را ندارند.

وی با اعلام اینکه عده‌ای تسلیم جریانی شده‌اند، به تفاوت قیمت مصوب از سوی قرارگاه(!) و ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: این رویه سیستم بازار را بیشتر بر هم می‌زند و به ما هم اثبات شد که در توزیع و نظارت ضعف داشتیم ولی نه به آن صورت که آقایان و نماینده‌های مجلس و رئیس جمهور گزارشِ آن را می‌دادند.

ارسال نظرات