وضعیت چهار شهرستان یزد نارنجی است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: علاوه بر شهرستان‌های مهریز و تفت و خاتم که طی چند روز گذشته نارنجی شده بودند، در حال حاضر شهرستان یزد هم نارنجی شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۵۲
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، دکتر ابراهیم سلمانی با بیان این‌که سایر شهرستان‌های استان هنوز زرد هستند، اظهار کرد: بررسی و آمار‌ها نشان می‌دهد که به طور کلی استان یزد شامل شهر یزد و شهرستان‌های تابعه به سمت نارنجی و قرمز پیش می‌رود.

وی عادی انگاری و مسافرت‌ها را از مهمترین دلایل این تغییر رنگ عنوان کرد و افزود: در خانواده‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ردپایی از سفر به نقاط مختلف کشور و یا حضور یک مسافر را داشته‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به دورهمی شهروندان در روز طبیعت بیان داشت: تاکید داشتیم در روز طبیعت امسال در منزل بمانیم، چون دورهمی‌ها و تجمع وضعیت را بدتر می‌کند، اما این موضوع از سوی مردم جدی گرفته نشد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵۶ مبتلای جدید به کرونا در استان یزد طی شبانه روز گذشته اظهار داشت: از این تعداد، ۲۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۱۳۴ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

دکتر سلمانی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۰ سرخوشه جدید مبتلا به ویروس جهش یافته در استان شناسایی شد و تاکنون ۶۳ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس جهش یافته افزود: در شبانه روز گذشته، یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد و ۹۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند.

وی با بیان این‌که همه شرایط نشان می‌دهد که این استان وارد پیک چهارم شده است خاطرنشان کرد: شهرستان‌های یزد، مهریز، تفت و ابرکوه در وضعیت نارنجی، شهرستان خاتم در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار