درپی تعطیلی مراکز مراجعه تزریق واکسن در فرانسه

اروپا همچنان بی اعتماد به آسترازنکا

تقریبا در اروپا روزی نیست که اخبار مربوط به فوت ده‌ها نفر براثر تزریق واکسن آسترازنکا منتشر نشود.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۶۱
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، تقریبا در اروپا روزی نیست که اخبار مربوط به فوت ده‌ها نفر براثر تزریق واکسن آسترازنکا منتشر نشود.

اینگونه اخبار و پیامد‌های ناگوار آن، میزان اعتماد مردم اروپا به واکسن انگلیسی آسترازنکا را بیش از پیش کاهش داده است تا جایی که اکثر مراکز واکسیناسیون در مناطق شمالی فرانسه به علت خودداری مردم از مراجعه برای تزریق آسترازنکا، خالی و به صورت تعطیل درآمده است.

در این شرایط دولت فرانسه با تبلیغات گسترده و به کارگیری استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی قصد دارد میزان واکسیناسیون را به ۴۰۰ هزار مورد در روز برساند که بیشتر با واکسن آسترازنکا صورت می‌گیرد. اما مشکل اساسی عدم اعتماد عمومی به این واکسن و دولت فرانسه است.

در این راستا وزرای کابینه با حضور در مراکز واکسیناسیون، مردم را به واکسینه شدن با آسترازنکا تشویق می‌کنند بدون آنکه خودشان از این واکسن استفاده کنند.

از سوی دیگر روند کند واکسیناسیون در فرانسه و اروپا انتقادات زیادی را برانگیخته است. سازمان بهداشت جهانی کندی حیرت آور واکسیناسیون در اتحادیه اروپا را غیرقابل قبول توصیف کرده است.


براساس آمار منتشر شده؛ فرانسه پس از گذشت یکصد روز از آغاز واکسیناسیون تنها توانسته حدود سه میلیون نفر را دو دوز کامل واکسن بزند. در حال حاضر فرانسه به لحاظ واکسیناسیون در مکان ۵۱ جهانی و پایین‌تر از شیلی و تونس قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار