خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف ۶۷ کالای غیراستاندارد در استان با تلاش بازرسان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۹۹۴
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: طرح کنترل کیفیت محصولات، نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و فروش، به صورت ویژه با اولویت تمرکز بر عرضه مواد غذایی و کشاورزی، بهداشتی و سلولزی، توقیف ۶۷ کالای فاقد استاندارد در خوزستانشوینده‌ها، قطعات خودرو، ترازو‌های مورد استفاده در میادین میوه و تره‌بار و لوازم برقی و الکتریکی در دستور کار این اداره کل اجرا می‌شود.

وی به بازرسی از بیش از ۱۷ هزار واحد صنفی و دریافت ۴۰۰ نمونه اشاره کرد و بیان داشت: ۶۷ کالا با تلاش کارشناسان این اداره کل توقیف شدند.

قیصی پور با اشاره به ارائه نکات آموزشی به مراکز صنفی به دلیل لزوم رعایت حقوق مصرف کنندگان و عرضه کالای مرغوب و استاندارد در بازار، افزود: واحد‌های متخلف که به دلیل فروش اجناس غیراستاندارد و یا با کم فروشی، قصد تضییع نمودن حقوق مصرف کننده را داشتند به مراجع قانونی از جمله سازمان حمایت از مصرف کننده، تعزیرات حکومتی و دادگستری استان معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد خوزستان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح حمایت از مصرف کننده و اهمیت به حقوق مصرف کنندگان، ۴۸۰ فرآورده در زمینه‌های مختلف از نظر وزن و دیگر مصادیق کم فروشی با تلاش کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: شهروندان باید هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی استاندارد و سالم بودن بسته بندی محصول توجه کنند و هرگونه مورد مشکوک را با سامانه ۱۵۱۷ این اداره کل در میان بگذارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها