رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: ماه رجب و ماه شعبان چون منتهی به ماه رمضان می شود؛ دروازه ورود به ماه پر فضیلت رمضان هستند.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۱۴
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

ماه شعبان برای انسان به سوی خدا یکی از ماههای سال است و برای آن جایگاه بزرگ و پر فضیلتی در احادیث و روایات اسلامی از سوی پیشوایان دینی گزارش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در خصوص عظمت ماه شعبان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: در واقع، دو ماه رجب و شعبان، مقدمه ای هستند برای ورود انسان به سال حقیقی، از این رو است که اولیای الهی از ماه رجب بر اعمال خود مراقبت داشتند و در ماه شعبان این شور و شوق و مراقبت ها برای رسیدن به ماه رمضان به اوج خود می رسید.

وی افزود: عارف سالک مرحوم آیت الله میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در کتاب «المراقبات» درباره اهمیت و اعمال ماه شعبان چنین آورده است: این ماه برای سالک الی الله بسیار با ارزش است. یکی از شب‌های قدر در این ماه می‌باشد و کسی در آن متولد شده که خداوند به واسطه او وعده پیروزی به تمامی دوستان، پیامبران و برگزیدگانش از زمانی که پدر ما حضرت آدم در زمین ساکن شده داده است و وعده داده به وسیله او، بعد از پر شدن زمین از ظلم و جور، آن را پر از قسط و عدل نماید.

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه با اشاره به اینکه کسی که از این دعوت بزرگ آگاه شود، باید بکوشد که از دعوت شدگان این دعوت شود، گفت: این جانشین و برادر او امیرمومنان است که می‌فرماید: «ما فاتنی صوم شعبان مذ سمعت منادی رسول الله (ص) ینادی فی شعبان؛ فلن یفوتنی ایام حیاتی ان شاء الله از زمانی که ندای منادی رسول خدا (ص) را که برای روزه این ماه ندا می‌کرد شنیدم، هیچ گاه روزه این ماه را از دست نداده و در تمام عمرم آن را از دست نخواهم داد؛ اگر خدا بخواهد.»

محمدی وند در ادامه اضافه کرد: مرحوم شیخ عباس قمی صاحب کتاب شریف و یگانه مفاتیح‌الجنان در فضیلت ماه شعبان نوشته است: آگاه باش که شعبان ماه بسیار شریفی است، و به سید انبیا (ص) انتساب دارد، و آن حضرت همه این ماه را روزه‏ می‌گرفت، و روزه آن را به ماه رمضان وصل می‌کرد، و می‌فرمود: شعبان ماه من است، هر که یک روز از این ماه را روزه‏ بدارد، بهشت بر او واجب می‌شود.

وی تاکید کرد: از امام صادق (ع) روایت شده چون ماه شعبان می‌رسید حضرت زین‌العابدین (ع) اصحاب‏ خود را جمع می‌کرد و می‌فرمود: ای اصحاب من، می‌دانید این چه ماهی است؟ این ماه شعبان است، و حضرت رسول (ص) ‏ می‌فرمود شعبان ماه من است، پس در این ماه برای جلب محبّت پیامبر خود، و برای تقرّب به سوی پروردگار خویش، روزه بدارید، به خدایی که جان علی بن الحسین (ع) به دست قدرت اوست، سوگند یاد می‌کنم از پدرم حسین بن علی (ع) شندیم‏ که فرمود: از امیر مؤمنان (ع) شنیدیم هر که شعبان را برای محبّت پیامبر، و تقرّب جستن به سوی خدا روزه دارد، خدا او را دوست بدارد، و در روز قیامت به کرامتش نزدیک و بهشت را بر او واجب گرداند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه عنوان کرد: روزه سه روز آخر ماه شعبان برای کسی که تمام آن را روزه نداشته فضیلتی است که برای انسان سزاوار نیست آن را رها کند، صدوقره از امام صادق(ع) روایت کردند که هرکس سه روزه آخر شعبان را روزه بگیرد و به ماه رمضان متصل کند، خداوند روزه دو ماه پی در پی را برای او می نویسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها