خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: تمام مرزهای زمینی و دریایی در کنترل شدید هستند و تهدیدی به عنوان کرونای برزیلی در خوزستان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۳۲۱۳۳
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

ولی‌الله حیاتی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص رعایت مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا در ادارات، اظهار کرد: باید لیست این ادارات به روز رسانی شود. برخی ادارات مانند دانشگاه علوم پزشکی اهواز دستگاه‌های خدمات‌رسان هستند و نمی‌توانند دورکاری کارمندان را رعایت کنند.

به گزارش بسیج ، وی با تاکید بر لزوم ادامه بازرسی مستمر از ادارات، افزود: دستگاه‌هایی که مصوبات ستاد ملی یا استانی مدیریت کرونا را رعایت نمی‌کنند برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ابتدا تذکر کتبی دریافت می‌کنند، سپس تذکر کتبی درج در پرونده، در مرحله سوم انفصال از خدمت و در مرحله چهارم از مجموعه اخراج می‌شوند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در خصوص برگزاری آزمون استخدامی در پتروشیمی ماهشهر، گفت: برگزاری این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تایید دانشگاه علوم پزشکی اهواز بلامانع است.

حیاتی در خصوص خطر کرونای برزیلی به دلیل ورود کشتی‌هایی از برزیل به بندر امام، تصریح کرد: تمام مرزهای زمینی و دریایی در کنترل شدید هستند و تهدیدی به عنوان کرونای برزیلی در خوزستان وجود ندارد. فاصله طی مسیر از برزیل تا بندر امام(ره) حدود ۴۰ روز است و بندر و بهداشت بر این موضوع نظارت دارند. اکیپی نیز به منطقه اعزام شده و موضوع را بررسی کرده است.

وی بیان کرد: گاهی اوقات برخی مصاحبه‌های ما مسئولان، جو روانی سنگینی ایجاد می‌کند بدون اینکه مساله‌ای در این خصوص وجود داشته باشد. همه مقررات بین‌المللی بهداشتی باید با اجرا شود اما تاکنون چیزی به نام کرونای برزیلی یا تهدید کرونای برزیلی نداشته‌ایم اما مراقبت‌ها و کنترل‌ها را تشدید خوهیم کرد تا از طریق بار از سایر کشورها با چالش مواجه نشویم.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تصریح کرد: فعلا ساعات کار ادارات از ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است اما وضعیت فعالیت ساعات ادارات در ماه رمضان در سطح کشور اعلام می‌شود. پیش از این که در شرایط اضطرار بودیم مقرر کردیم ۲۷ اداره با ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند اما اکنون فعالیت ادارات بر اساس دستورالعمل‌های رنگ‌بندی شهرها است.

حیاتی عنوان کرد: تمام خدمات پشتیبانی طرح شهید سلیمانی تا پایان خردادماه تمدید شده است و همه دستگاه‌ها باید تا این مدت زمان، تکالیف خود را انجام دهند.

وی با اشاره به احتمال برگزاری مراسم عزاداری بزرگ برای برخی افراد که عقبه اجتماعی بزرگی دارند، بیان کرد: در این راستا به سازمان آرامستان اهواز گفتیم جسد این افراد را به خانواده متوفی تحویل ندهد و تنها با حضور نماینده بهداشت، فرماندار اهواز و نیروی انتظامی و با اخذ تعهد از خانواده متوفی جسد را تحویل دهند تا تجمع شکل نگیرد. این کار در شهرستان‌ها نیز بر عهده بیمارستان‌ها گذاشته شده است. برگزاری هیچ تجمعی پذیرفته نیست و تذکرات لازم به کسانی که تجمع برگزار کرده بودند، داده شده است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در خصوص نامه وزارت بهداشت مبنی بر توقف اجرای طرح شهید سلیمانی در پی سفرهای نوروزی، گفت: باید پیشنهادات لازم در این خصوص ارائه شود تا ادامه اجرا یا توقف طرح تعیین تکلیف شود.

حیاتی عنوان کرد: در حال حاضر ۹ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و باید محدودیت‌ها ادامه داشته باشند.

وی بیان کرد: در یک بازه زمانی دچار ساده‌انگاری شدیم که این وضعیت در خوزستان رخ داد بنابراین مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها