خبرهای داغ:
حجت الاسلام قدرتی گفت: امروز دستگاه قضا به عنوان شاخص‌ترین اعتبار نظام اسلامی بوده و ایجاد اعتماد، آرامش و تحول در این قوه با معیار تکریم ارباب رجوع در هر شانی، مورد تاکید است.
کد خبر: ۹۳۳۲۱۹۲
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی در اولین نشست مشترک شورای مدیران قضایی و قضات استان، ضمن تبریک سال نو، گفت: عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته قابل قبول بوده اما مطلوب نمی باشد و امیدواریم در سال جدید نیز بتوانیم گام های بلندتری برداریم و عملکرد را ارتقاء بدهیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از تلاش و توجه همکاران دستگاه قضایی استان بیان کرد: در سال گذشته ۳۳۶ هزار و ۴۴۷ پرونده وروری به دستگاه قضایی استان و ۳۴۲ هزار و ۷۸۰ پرونده خروجی داشتیم و تلاش همکاران قضایی و شوراهای حل اختلاف سبب شد تا در سال ۹۹ طبق آمارها حدود ۶ هزار و ۴۰۰ پرونده نسبت به سال گذشته مثبت شود.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به این که تکریم ارباب رجوع لازمه سلامت دستگاه قضایی است، گفت: یکی از عملکردهای مهم تکریم ارباب رجوع، افزایش اعتماد عمومی به تحقق عدالت در قوه قضاییه و در نتیجه افزایش اعتماد به نظام خواهد بود به همین دلیل تلاش برای تحقق این هدف بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امروز دستگاه قضا به عنوان شاخص‌ترین اعتبار نظام اسلامی بوده و ایجاد اعتماد، آرامش و تحول در این قوه با معیار تکریم ارباب رجوع در هر شانی، مورد تاکید است.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه تحول مورد نظر ریاست معظم قوه قضاییه ، کمک گرفتن از تمام صاحبان فکر و اندیشه است، اظهار داشت: آرای صادره توسط قاضی‌ها باید متقن، مستدل و مدلّل باشد.

رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: جهت اجرایی شدن سند تحول بر اساس وظایف مقرر در این سند هفت کارگروه با عضویت همکاران قضایی و نخبگان از سازمان ها و نهاد های قضایی تشکیل گردیده تا به این ترتیب گام های موثری در راستای اجرایی شدن سند تحول برداشته شود.

مقام ارشد قضایی اولویت های دستگاه قضایی استان را با نگاه به سند تحول و رهنمودهای ریاست معظم قوه قضاییه، توسعه دادرسی الکترونیک، توسعه طرح طلایه داران صلح وسازش، کاهش موجودی پرونده های مسن و معوق، کاهش جمعیت کیفری با رویکرد قرارهای تامین منتهی به بازداشت، منتج به منع تعقیب و حکم برائت، صیانت از حقوق بیت المال اعلام نمود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها