مسئول سازمان بسیج سازندگی در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ گفت: مشارکت در خدمت رسانی به محرومین در قالب حرکت‌های جهادی یک الگوی بی نظیر اسلامی-انقلابی، در اداره امور کشور است.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۴۰
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: دستیابی به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی، نیازمند تربیت انسان‌های مؤمن، بصیر و کارآمد برای جریان‌سازی اجتماعی است.

وی حرکت‌های جهادی کارگاهی را  موفقیتی برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اقبال طیف‌های مختلف مردم به مشارکت در خدمت رسانی به محرومین در قالب حرکت‌های جهادی، با سرعت فزاینده‌ای درحال تبدیل شدن به یک جریان عمومی و خودجوش است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی مشارکت مردم در خدمت رسانی در قالب حرکت‌های جهادی را موتور پیشران کشور در  محرومیت زدایی و یک الگوی انقلابی اسلامی جهت اداره  کشور خواند و مطرح کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و بروز برخی مشکلات و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن، سازمان بسیج سازندگی با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود توانسته است که با اجرای رزمایش سراسری "کمک مومنانه" و طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" اقدامات بزرگ و موثری برای کاهش اثرات مخرب معیشتی، فرهنگی و اجتماعی ویروس کرونا بردارد.

سردار زهرایی با اشاره به  اردو‌های جهادی  نوروز ۱۴۰۰ در  شرایط خاص کشور و همچنین ضرورت نقش آفرینی گروه‌های جهادی به عنوان یک نهاد مردمی برای حضور در عرصه‌های محرومیت زدایی و امداد رسانی، مطرح کرد: سازمان بسیج سازندگی در راستای کمک رسانی و محرومیت  زدایی در ابتدای سال ۱۴۰۰ اقدامات موثری داشته است.
 

وی از برپایی ۶ قرارگاه ملی در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان  و کرمانشاه خبرداد و افزود: مجموعا تعداد  ۳۸۲۶ برادر و ۴۱۰ خواهر جهادگر در این قرارگاه‌ها مشغول فعالیت درعرصه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، درمانی و اشتغال زایی هستند.

سردار زهرایی افزود: ۱۲۵ گروه جهادی در قرارگاه‌های ملی توانسته اند که مجموعا  ۲۵۰ پروژه عمرانی و همچنین ۸ مستند جهادی را به پایان برسانند.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی از برپایی قرارگاه‌های جهادی استانی در هر استان خبر داد و گفت: همچنین تعداد ۵۸۶۱ گروه جهادی در ۹۲ قرارگاه‌های استانی توانسته اند که ۷۰۳۳ پروژه عمرانی را به پایان برسانند.  
 
 زهرایی از فعالیت ۵۳۵۵ گروه فعال در طرح شهید سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: گروه‌های جهادی در نوروز ۱۴۰۰  در سطح کشور به کمک رسانی به دستگاه‌های مختلف نظیر نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، بسیج جامعه پزشکی و بسیج اصناف پرداختند.

وی اضافه کرد:گروه‌های جهادی در نوروز ۱۴۰۰  در زمینه‌هایی نظیر تامین کپسول‌های اکسیژن، جمع آوری و توزیع کمک‌های های مومنانه، تامین ادوات مقابله باکرونا و تهیه دارو برای نیازمندان فعالیت داشته اند.
 
سردار زهرایی با بیان این که در سازمان بسیج سازندگی نقشه راه ۱۰ ساله‌ای  برای خود ترسیم کرده ایم تا بتوانیم ماهیت جریان و تفکر جهادی را در کشور محقق سازیم، عنوان کرد:  در سال ۱۴۰۰ چندین برنامه داریم که اولین برنامه ساماندهی گروه‌های جهادی و دادن مجوز فعالیت دوساله به آن‌ها است.  

مسئول سازمان بسیج سازندگی صدور مجوز گروه‌های جهادی تخصصی و ایجاد قرارگاه استانی و ملی بیشتر  در سطح کشور را  دیگر برنامه‌های ترسیم‌شده در سازمان بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: همه گروه‌های جهادی در سطح کشور بر اساس تخصصی که دارند ساماندهی می‌شوند و اولویت اول در این امر  با قرارگاه‌های ملی است.

وی در پایان به همکاری معتمدین محل، امامان جماعت هر محله و خیرین در قرارگاه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: توزیع کمک‌های مومنانه با کمک معتمدین محلات و امامان جماعت هر محله صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظرات