رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به دلیل افزایش رفت و آمدها،مسافرات ها و تجمعات در روزهای گذشته، انتقال ویروس کرونا در سراسر کشور افزایش یافته و تقریبا در وضعیت بحرانی قرار گرفته ایم.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۸۳
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

آمار نگران‌کننده افزایش مبتلایان به کرونا / وضعیت اردبیل قرمز شد

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل، با اشاره به وضعیت فعلی نارنجی کرونایی در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان و بستری ها در روزهای اخیر، به احتمال زیاد در اعلام لیست بعدی شهرهای قرمز، اردبیل و اکثر مراکز استان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: به دلیل افزایش رفت و آمدها، مسافرات ها و تجمعات در روزهای گذشته، انتقال ویروس کرونا در سراسر کشور افزایش یافته و تقریبا در وضعیت بحرانی قرار گرفته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه از تاریخ دهم تا 19 فرودین و در بازه زمانی 10 روز، آمار بیماران بستری ها در استان، تعداد 350 نفر را رد کرده است، گفت: با این وضعیت، بیمارستان های امام رضا (ع) و سبلان نیز به اجبار وارد چرخه شده است.

حبیب زاده با اشاره به بحرانی بودن خیز چهارم پیک کرونایی در اردبیل، تصریح کرد: در خیز سوم آمار بیماران 530 نفر بود که متاسفانه با این روند پیش بینی می شود در خیز چهارم 600 الی 700 مبتلای کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شوند.

وی با بیان اینکه افزایش دو برابری مبتلایان طی یک هفته نشان از شیوع گسترده ویروس جدید است، افزود: از هم استانی های عزیز درخواست می شود، با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و هم چنین عدم تجمعات و برگزاری مراسمات، از افزایش آمار مبتلایان جلوگیری کنند.

ارسال نظرات