دادستان کل کشور :

همه باید برای برقراری امنیت،عدالت و رفاه مردم تلاش کنند/تحقق شعار سال نیازمند هم افزایی همگانی است

حجت الاسلام منتظری گفت: امروز برخود وظیفه می دانیم برای تحقق شعار سال و خصوصا جهش تولید و برداشتن موانع با هم افزایی ها و مشارکت ها تمام توان را به میدان بیاوریم
کد خبر: ۹۳۳۲۳۰۴
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس آيين تكريم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در طی یکسال گذشته یکی از دستگاه هایی که مطالبات و خواسته های مردم را تا حد زیادی به اجابت رساند دستگاه قضا  بود که در طول یکسال شاهد تحولات و اقدامات بسیار خوبی بودیم .

منتظری افزود: دستگاه قضائی بار سنگین و مسئولیت گسترده ای بر دوش دارد اما برای رسیدن به هدف و تحقق ماموریت ها نیاز به تعامل و هم افزایی با سایر بخش ها دارد و البته نیازمند کار جهادی درون قوه ای است که باید به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: سند تحول دستگاه قضایی ابلاغ شده و انتظار مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضائیه ما را به این جهت هدایت می کند که باید به شکل خستگی ناپذیر و جهادی در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم و از استراحت خود بکاهیم و به راحتی مردم بیفزاییم.

دادستان کل کشور بیان کرد: مردم نیازمند امنیت، اجرای عدالت، زندگی با آسایش، رفاه و آرامش هستند و این تکلیف ما را بسیار سنگین می کند که باید به خوبی نسبت به ماموریت هایمان هوشیار باشیم.

منتظری بیان کرد: امنیت، اجرای عدالت و فراهم کردن زمینه رفاه و آسایش از نیازهای مهم مردم است که در کلام امام صادق(ع) هم آمده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت مهمترین مولفه پیشرفت جامعه و مردم است بیان کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد قطعا در هیچ عرصه ای قابلیت پیشرفت وجود ندارد و اگر امنیت در سایر بخش ها حاکم باشد قطعا موجب اقتدار و پیشرفت جامعه و مردم خواهد شد و به وضوح می بینیم در کشورهایی که امنیت ندارند امروز به بزرگترین ذلت رسیدند.

دادستان کل کشور افزود: اجرای عدل و عدالت علیرغم سخت بودن و هزینه دار بودن آن یک نیاز دیگر مهم جامعه است و عدالت گوهر گران بهایی است که همه باید برای برقراری آن تلاش کنند و البته دستگاه قضائی در این خصوص وظیفه مهمی دارند.

منتظری ادامه داد: در نظام اسلامی زمینه زندگی با رفاه و آسایش باید برای همه مردم به خوبی تامین شود و امروز متاسفانه به دلیل تحریم ها و ایجاد مشکلات اقتصادی و البته سوء مدیریت ها مردم به لحاظ معیشتی دچار مشکل شده اند و همه باید برای حل این مشکل همه توان را به میدان بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات معیشتی مردم یکی از خواسته های مهم مقام معظم رهبری است اظهار کرد: چندین بار به مسئولین گوشزد کرده اند و اگر مدیریت قوی ، کارآمد،  منسجم و هم افزا در کشور حاکم باشد قطعا مشکلات به حداقل ممکن خواهد رسید.

دادستان کل کشور اضافه کرد: امروز متاسفانه وضعیت مرغ و برخی از اقلام اساسی وضعیت مناسبی ندارد و این برگرفته از ضعف مدیریت است که باید سریعا برطرف شود.

منتظری گفت: امروز باید به واقعیت های جامعه بیشتر توجه داشته باشیم و متاسفانه امروز در نظام اسلامی علیرغم ارائه خدمات بسیار گسترده به مردم مشکلاتی در حوزه مدیریت وجود دارد که باید مدیریت قوی حاکم شود تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز برخود وظیفه می دانیم برای تحقق شعار سال و خصوصا جهش تولید و برداشتن موانع با هم افزایی ها و مشارکت ها تمام توان را به میدان بیاوریم یادآور شد: انسجام و هم افزایی برای رفع مشکلات صنایع بزرگ در استان مرکزی قابل تقدیر است که باید برای رفع کامل آنها ادامه دار باشد.

دادستان کل کشور گفت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی نباید مردم چنین مشکلات اقتصادی داشته باشند و همه باید برای ایجاد رفاه و آسایش مردم پای کار بیایند و نباید اینگونه باشد عده ای به بهانه تولید زندگی و آسایش مردم را دچار خدشه کنند و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

منتظری بیان کرد: صیانت از حقوق عامه مردم یکی از محورهای مهم فعالیت دادستان ها است که وظیفه مهمی در این خصوص دارند.

وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی و بازاجتماعی زندانیان یک ضرورت مهم است که همه دستگاه های فرهنگی در این خصوص وظیفه دارند و باید همه نقش آفرینی موثر داشته باشند.

در این مراسم از زحمات عباس قاسمی تقدير و ربیع اله قربانی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات