خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خرمشهر گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ نمونه تشخیص کرونا توسط بسیجیان در این شهرستان در قالب طرح سردار سلیمانی گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۲۳۵۱
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرنگار بسیج ، سرهنگ محمد لویمی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه روزانه بین ۷۰۰ تا یک هزار نمونه کرونایی برای تشخیص این بیماری توسط بسیجان گرفته می‌شود، افزود: تعداد نمونه‌های اخذ شده به شمار موارد مثبت ابتلاء بستگی دارد چرا که به ازای هر مورد مثبت، از ۱۰ تا ۱۵ نفر از نزدیکان فرد مبتلا نمونه‌گیری انجام می‌شود.

بنا به گفته وی، حدود ۱۸۰ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در خرمشهر برای کمک به کادر درمانی در قالب تیم‌های سه نفره و در دو دسته برادران و خواهران و در سه بخش نظارت، حمایت و رهگیری بیماران کرونایی به کار گرفته شدند که نیمی از تیم‌های اعزامی در بحث رهگیری و نیمی دیگر در بخش نظارت و حمایت به فعالیت مشغول هستند.

فرمانده سپاه خرمشهر، حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا و توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه را از جمله سایر اقدامات انجام شده توسط نیروهای بسیجی در قالب این طرح برشمرد و عنوان کرد: از آغاز طرح تا پایان سال گذشته، ۳۸ بسته معیشتی ،۲۱۳ جهیزیه ،۴۲ عدد تنور و ۶ تن آرد برای پخت نان ،۶ هزار بسته آموزشی با اولویت متضرران از بیماری کرونا در سطح شهرستان خرمشهر توزیع شد.

لویمی، درباره بهبود شرایط خرمشهر و سفید شدن وضعیت آن ابزار امیدواری کرد و گفت: طرح سردار سلیمانی با شعار (هر خانه یک پایگاه سلامت) و با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین اجرا می‌شود که پس وقفه‌ای کوتاه و در پی قرمز شدن وضعیت شهرستان‌های خوزستان از جمله خرمشهر و ابلاغ مجدد، این طرح در خرمشهر نیز از سر گرفته شد و تاکنون تأثیری را در کنترل بیماری نیز داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها