مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:
زاهدان-مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان گفت: نامگذاری هر سال با یک شعار توسط مقام معظّم رهبری سنت حسنه ای است که با یک بررسی دقیق میتوان پی برد که انتخاب این شعارها صرفاً نمادین نبوده است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۲۳
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان: نامگذاری هر سال با یک شعار توسط مقام معظّم رهبری(مدظله العالی) یک سنت حسنه است که با یک بررسی دقیق میتوان پی برد که انتخاب این شعار‌ها صرفاً نمادین نبوده است، بلکه معظم له، با بررسی‌های کارشناسانه و مبتنی بر نیاز‌ها و واقعیت‌ها، اولویت‌هایی را که باید در حکمرانی و حکومت و اداره کشور مورد توجه قرار بگیرد، مدنظر قرار می‌دهند و با توجه به آن‌ها یک شعاری را مشخص می‌کنند که جهت‌دهنده به تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های حکومتی و حاکمیتی باشد.

محمد جواد جامعی با اشاره به اینکه مقام معظّم رهبری(مدظله العالی) با آینده نگری و بینشی همه جانبه شعار امسال را
«تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اعلام فرمودند:؛ عنوان کرد: انتخاب شعار ۱۴۰۰ برمی‌گردد به آسیب‌شناسی که ایشان داشته‌اند، دقیقا مثل انتخاب شعار سال قبل که عنوان جهش تولید داشت و مفهوم آن چند برابر شدن تولیدات داخلی بود، به همین ترتیب؛ در سال‌هایی که مقام معظّم رهبری تمرکزشان بر تولید بوده، اینگونه استنباط می‌شود که گره مشکلات اقتصادی کشور با رونق تولید باز خواهد شد.

این مسئول با تأکید بر افزایش تولیدات کشور، افزود: افزایش رونق تولید ارتباط مستقیم با سرمایه گذاری در مجموعه‌های مرتبط با تولید دارد که منجر به کار گرفته شدن نیرو‌های مستعد و بیکار جامعه میشود که البته لازمه این امر؛ سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید، فعال شدن بنگاه‌های اقتصادی، مؤسسات، شرکت‌ها و مجموعه‌هایی است که با تولید سر و کار دارند.

جامعی خاطر نشان کرد: اگر امروز بخشی از مردم تحت فشار مشکلات معیشتی هستند، ناشی از نداشتن درآمد است. زمانی که افراد سر کار بروند، درآمد پیدا می‌کنند. از این طرف وقتی در جامعه تولید زیاد شود، گرانی و کمبود احساس نمی‌شود؛ و اگر مازاد تولید ایجاد شود، بازار منطقه را در دست خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: علت تمرکز بر روی نقطه کانونی تولید، در شعار‌های سال‌های اخیر به این جهت است که به لحاظ کارشناسی اگر کشور بخواهد از مشکلات اقتصادی عبور کند، ابتدا باید به تولید توجه کند. به همین دلیل بود که مسئله جهش را در سال قبل مطرح کردند تا اتفاقی بیفتد که تولید در بخش‌های مختلف چند برابر شود.

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت:تکمیل شعار سال قبل یعتی " جهش تولید " با شعار "پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها " دقیقا مبتنی بر یک نگاه عالمانه، واقع‌بیانانه و آسیب‌شناسانه است؛ و این امر مستلزم آن است که مجموعه‌های مختلف و کارشناسان خصوصاً در حوزه اقتصاد به طور بررسی کنند که اگر در کشور ما تولید بخواهد به معنای واقعی کلمه رونق پیدا کند؛ نیازمندچه فعالیت‌هایی است؟! تمام این موارد باید فهرست ومشخص شوند که اولا؛ این تولیدات کجا باید پشتیبانی بشوند؟ در ثانی؛ چه دستگاه‌هایی باید پشتیبانی بکنند و چه موانعی بر سر تحقق آن وجود دارد؟ و در نهایت، چه کسانی باید مشکل را رفع بکنند؟

جامعی در پایان اعلام کرد: طبق شاه چراغی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در طی مسیر امسال قرار دادند، این مواردباید بررسی و سپس به نحو احسن دنبال شوند. برای مثال؛ هیئت‌ها و مداحان که صاحب تریبون و مخاطبان حداکثری هستند باید توجه به مشخصه‌هایی که ذکر شد، روشنگری نموده و در مواردی که شرایط مقدور است، از توان مردمی برای پیشبرد اهداف تولید، رفع موانع و پشتیبانی از تولیدات مردمی از طریق رایزنی و ایجاد بازار کار، اقدام کنند.
ارسال نظرات