خبرهای داغ:
فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند:

مهمترین مسئله کشور در شرایط فعلی مسائل اقتصادی است/ وظیفه بسیج در بحث انتخابات روشنگری در جامعه نست

نهاوند-فرمانده حوزه بسیج دانشجویی نهاوند گفت: مقام معظم رهبری امسال را با عنوان «تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کرده‌اند که نشان دهنده آن است که در شرایط فعلی،مهمترین مسئله کشور، مسائل اقتصادی است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۵۲
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

مهمترین مسئله کشور در شرایط فعلی مسائل اقتصادی است/ وظیفه بسیج در بحث انتخابات روشنگری در جامعه نستسرهنگ محمود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به به نامگذاری سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امسال را با عنوان «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کرده‌اند که نشان دهنده این مهم است که در شرایط فعلی، مهمترین مسئله کشور، مسائل اقتصادی است.

وی افزود: در بحث اقتصاد هم که دارای وجوه و جنبه‌های مختلفی از جمله صادرات و واردات و ... است، تولید، مهمترین مولفه‌ای است که می‌تواند موجبات شکوفایی و رشد اقتصادی کشور را در بخش‌های مختلف ایجاد کند.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند ابراز داشت: از سوی دیگر با توجه به شعار سال، تولید نیازمند پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مختلف و مانع زدایی‌ها و برطرف کردن موانعی است که سد راه تولید شده است که اگر به درستی حمایت و پشتیبانی و از سوی دیگر مانع زدایی‌ها و رفع موانع و مشکلات و بوروکراسی‌های اداری زاید و ... همه و همه می‌تواند موجبات تولیدی موفق را فراهم سازد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰را با اجرای برنامه‌های جهادی و فرهنگی آغاز کردیم و این رویه همچنان به قوت خود ادامه دارد.

گودرزی عنوان کرد: با توجه به دغدغه‌مندی و توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد کار فرهنگی، بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند به عنوان یکی از متولیان اصلی اقدامات فرهنگی و جهادی در شهرستان برنامه‌های ویژه‌ای در سال جاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم، ویژه برنامه‌های فرهنگی و جهادی بسیاری را در پیش خواهیم داشت و طی یک برنامه‌ریزی فشرده، تمام تلاشمان را خواهیم کرد که با حداکثر ظرفیت از فضای معنوی و سراسر نورانی به وجود آمده در ماه مبارک رمضان نهایت استفاده ممکن را ببریم و تاثیرگذاری مناسبی بر روند برنامه‌های فرهنگی و همچنین مخاطبین خود که بیشتر از قشر جوان و پویای جامعه هستند داشته باشیم و همچنین با توجه به انتخابات سرنوشت‌سازی که در پیش داریم، برنامه‌های ویژه‌ای برای انتخابات برگزار خواهیم کرد.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند تصریح کرد: خواهران و برادران شورای حوزه بسیج دانشجویی شهید «امیدی» و فرماندهان و شوراهای پایگاه‌ها، تمام تمرکز و تلاش خودشان را برای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها طبق منویات مقام معظم رهبری دارند و در زمینه‌های مختلفی ایفای نقش کردند و موفقیت‌های بزرگی نیز برای مجموعه بسیج دانشجویی شهرستان حاصل شده است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌ها گفت: با توجه به اهمیت بالای فضای مجازی برای آسیب‌شناسی و بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای آن، نشست‌های بسیاری برای دانشجویان و خانواده‌های آنها برگزار کردیم؛ همچنین نشست‌های بی‌شماری در مورد مسائل سیاسی روز برای آگاهی جوانان با مسائل روز ایران و جهان داشته‌ایم.

گودزی با بیان اینکه از دیگر اقدامات در این زمینه می‌توان به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد اشاره کرد، گفت: برگزاری مناظره‌های دانشجویی با موضوعات سیاسی و مسائل اجتماعی مثل حجاب از دیر برنامه‌ها بود که خروجی آن بسیار مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف تشکیلاتی، آموزشی و تفریحی و زیارتی برای دانشجویان افزود: برگزاری مراسمات یادواره شهدا و غبارروبی قبور شهدا و دیدار با خانواده‌های آنها نیز از اقدامات دیگر در این زمینه بوده است.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند یادآور شد: در زمینه نشریات دانشجویی، بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند نشریه‌ای با عنوان نشریه «قبس» را ارائه کرده است و در مدت زمانی که به این قضیه ورود کردیم، توانستیم توجه مخاطبین زیادی را به این نشریه جلب کنیم و نتیجه‌ای که مد نظرمان بود حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم قدرتمندی برای پیشرفت هر چه بیشتر آن زحمات زیادی می‌کشند و محتوای آن شماره به شماره در حال پیشرفت و توسعه بوده و نگاه ویژه‌ای به آن در سطح شهرستان و استان وجود دارد.

گودرزی با بیان اینکه در رابطه با فعالیت‌های هسته خدمت‌رسانی، گروه‌های متعدد جهادی را به همت جهادگران برادر و خواهر تشکیل داده‌ایم، افزود: شاخص‌ترین آنها گروه جهادی شهید «محسن امیدی» است.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلفی ورود کردیم، گفت: توانستیم برترین عملیات جهادی استان را از آن خود کنیم و در بخش‌های مختلفی مانند ساخت منزل برای نیازمندان، تامین اسباب و اثاثیه منزل، پرداخت شهریه کودکان نیازمند، بازسازی مدارس، اشتغالزایی و... ورود کردیم.

* تهیه و توزیع ۲ هزار بسته میان وعده برای بیماران کرونایی و کادر درمانی

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند عنوان کرد: در مواجهه با ویروس منحوس کرونا نیز جهادگران پا به کار گروه جهادی شهید «امیدی» با ورود موثر در زمینه‌های متعدد نقش بسیار تاثیرگذاری در روند مقابله با ویروس کرونا داشتند، از حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان تا تهیه ۲ هزار بسته میان وعده برای بیماران کرونایی و کادر درمانی، تهیه پوشاک و لوازم تحریر، پرداخت بدهی و هزینه‌های درمان بیماران کم بضاعت کرونایی، پخت غذای گرم، پویش جمع‌آوری لباس گرم، تدریس برای دانش‌آموزان محروم، برگزاری اردوهای پزشکی و فرهنگی در مناطق محروم، تهیه هزاران بسته ی مواد غذایی برای خانواده‌های نیازمند، تولید ماسک و دستکش و توزیع بسته‌های بهداشتی و... گوشه‌ای از فعالیت‌های بسیج دانشجویی در این زمینه است.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیج دانشجویی تاثیر بسزایی در روند مقابله با ویروس کرونا داشته است با دعوت فرماندار شهرستان و ستاد مقابله با کرونا مدیریت، سازماندهی و نظارت بر کانون‌های بحرانی کرونا به بسیج دانشجویی واگذار شد و در این زمینه و مهار ویروس کرونا تاثیر زیادی داشتیم و توانستیم به روند مهار ویروس کرونا با همکاری دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی کمک کنیم.

گودرزی در ادامه افزود: با توجه به رویکرد مسئله محوری و روحیه مطالبه گری بسیج دانشجویی، تاکنون با نهادها و روسای ادارات متعددی جلسات مطالبه‌گری و هم اندیشی برگزار کرده‌ایم و پیگیر مطالبات مردمی بوده‌ایم که شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، تبلیغات اسلامی، کار و تعاون، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، صمت، فرماندهی نیروی انتظامی، اوقاف و... تعدادی از اداراتی است که با آنها جلساتی داشته‌ایم و نتایج خوبی هم گرفتیم.

وی با بیان اینکه مجموعه بسیج دانشجویی با توجه به وظایفی که برای آن تعریف شده است باید به مسائل سیاسی ورود موثر داشته باشد و طبق ملاک ها و فرمایشات رهبری پیش برود آن هم در شهری با ظرفیت سیاسی بالا مانند نهاوند گفت: پیش از برگزاری انتخابات اخیر مجلس مناظره‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی داشتیم که در نوع خود بسیار اقدام قوی و رو به جلویی بود و نتیجه آن مثبت بود و با توجه اهمیت انتخابات سال جاری قطعا فرم جدید آن را اجرایی خواهیم کرد.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند با اشاره به صدور بیانیه‌های مختلف با توجه به اتفاقات مختلف سیاسی عنوان کرد: ما حامی هیچ جریان و جناح سیاسی نیستیم و فقط وظیفه روشنگری خود در سطح جامعه را اعمال می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر که بسیار آینده‌ساز و مهم است، فعالان بسیج دانشجویی مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند و آن هم تلاش برای روشنگری و بیان فلسفله اصلی مقوله دولت جوان حزب الهی برای آحاد مردم جامعه است و از آن مهمتر تلاش برای مشارکت حداکثری مردم است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات