خبرهای داغ:
استاندار خوزستان :

ساماندهی سازه‌های آبی شوشتر نیاز به کار مطالعاتی دارد

سازمان آب و برق ، نتیجه کار مطالعاتی مربوط به شیوه تثبیت دیواره مشرف به سازه‌های آبی شوشتر را ارائه دهد.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۷۰
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ؛صبح امروز نشستی با موضوع طرح ساماندهی و علاج بخشی سازه‌های آبی تاریخی شهرستان شوشتر به ریاست استاندار خوزستان و با حضور نماینده شهرستان‌های شوشتر و گتوند برگزار شد.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در این نشست با انتقاد شدید از انعقاد تفاهم نامه‌های بدون پشتوانه گفت: بسیاری از تفاهم نامه‌ها بدون پیش بینی اعتبار و بودجه به امضا می رسند که در نتیجه آن اجرایی نمی شوند و این امر موجب نارضایتی و سلب اعتماد عمومی می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: مدیران بایست دقت کنند که به هیچ عنوان زیر بار امضای تفاهمنامه‌های بدون پشتوانه اعتباری و اجرایی نرفته و پیش از امضای تفاهمنامه‌ای نسبت به مساله تامین اعتبار و شیوه اجرایی شدن آن کسب اطمینان نمایند.

سلیمانی تصریح کرد: در صورتی که شیوه اجرای تفاهمنامه طرح ساماندهی و علاج بخشی سازه‌های آبی شوشتر مشخص شود ۵۰ درصد از اعتبارت آن را تقبل مینمایم.

فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: در خصوص منظومه آبی شوشتر پیش از این برخی تصمیمات گرفته و توافقنامه‌هایی امضا شده از جمله در زمینه دیواره مشرف به سازه‌های آبی گرفته شده بو اما با توجه به حساسیت‌های موجود نیاز به یک سری اقدامات و مطالعات دارند.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در ارتباط با لایروبی انهاری که در منطقه وجود دارند و سایر اقدامات وزارت نیرو در این زمینه با توجه به اهمیت و پیچیدگی‌های زیاد به کمیته‌ای موکول شد تا تفاهم نامه‌های سابق که عملی نشدند را بررسی نموده و زمانبندی مشخص برای اجرای آن‌ها تعیین شود.

عبیات بیان کرد: در جلسه قبل در خصوص بررسی مشکلات شهرستان‌های شوشتر و گتوند که به ریاست استاندار و با حضور نماینده شوشتر و گتوند برگزار شد مسئله مربوط به تثبیت دیواره مشرف به سازه‌ها مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس زمان‌بندی ابلاغ شده مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان نسبت به ارائه نتیجه مطالعه شیوه تثبیت این دیواره ظرف مدت مقرر اقدام نماید.

معاون عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال پیگیری موضوع مربوط به دیواره و همچنین لایروبی و سایر اقدامات مربوط به سازه‌های آبی شهرستان شوشتر هستیم و امیدواریم این طرح‌ها و اقدامات با توجه به اهمیت فوق‌العاده زیاد آن در زمینه ارزش تاریخی و باستانی این منظومه عملیاتی شود.

در ابتدای این نشست نیز سهراب گیلانی در ارتباط با مسایل و مشکلات سازه‌های آبی شوشتر به بیان توضیحاتی پرداخت و بر برنامه ریزی جهت رسیدگی به این مشکلات تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها