خبرهای داغ:
مشاور رییس جمهوری گفت: بر اساس نامگذاری امسال وبا توجه به شعار تعیین و ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و راهکارهای ترسیم شده، سال درخشانی در پیش روی مناطق آزاد ایران است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۹۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

به گزارش بسیج حمیدرضا مومنی پنجشنبه در سفر یک روزه به منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مشخص شدن شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ، بازدید از مناطق آزاد کسور را در یک فاصله زمانی در مرحله نخست فعالیت امسال قرار دادیم.
وی افزود: در این بازدیدها موانع و مشکلات بررسی می شوند و در یک کارگروه خاص پشتیبانی ها را در 2 بخش تقسیم بندی خواهیم کرد.
مومنی گفت: بیشتر تولیدهای مناطق آزاد در بخش تامین ارزی و ریالی و قوانین و مقررات است که باید بررسی شوند تا در بازه زمانی معینی بتوانیم قوانین و مقررات را لحاظ کنیم.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: قوانین خوبی در کشور و هم در سطح مناطق آزاد وجود دارد که باید جهت گیری و سمت آنها به سویی برود که شعار اصلی که در بحث تولید است محقق شود.
مومنی گفت: یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد، کمک به رونق تولید است و این تولید باید حتما با نگاه توسعه صادرات به خارج از کشور باشد که در دستور کار قرر دارد.
وی با اشاره به مشکلات مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد گفت: این مشکلات بسیاری از تولید کنندگان را تحت الشعاع قرار داده و عملا در حوزه تولید نمی توانیم صادرات سودآوری داشته باشیم که قابل رقابت با رقبای خارجی باشد.
وی بیان کرد: در حوزه مانع زدایی مشکلات بخشهای مختلف تولیدی را بررسی می کنیم و به طور حتم در یک فاصله زمانی کوتاه با دستگاههای مربوطه در این بخش نشستها را برگزار می کنیم و اگر نیاز به اخذ مصوبات از مجلس باشد کار از طریق مجلس دنبال و پیگیری می شود.

وی افزود: امسال سال درخشانی برای مناطق آزاد خواهد بود تا در پایان سال شعاری را که مقام معظم رهبری مطرح کردند با سربلندی و افتخار در مناطق آزاد بتوانیم اجرایی کنیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها