خبرهای داغ:
رییس دادگستری اسدآباد:

تهدیدکنندگان علیه بهداشت عمومی تعقیب قضایی می‌شوند

اسدآباد-رییس دادگستری اسدآباد گفت: تهدیدکنندگان علیه بهداشت عمومی اعم از کسبه متخلف، برپاکنندگان مراسم سوگ و شادی، افراد حقیقی، حقوقی و... بر مبنای قانون اعمالشان می‌تواند جرم تلقی شده و قابل تعقیب قضایی است.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۰۴
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

تهدیدکنندگان علیه بهداشت عمومی تعقیب قضایی می‌شوندعلی رییس میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: طبق قانون صرف عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جرم است و وفق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی قابل تعقیب قضایی است.

وی افزود: تهدیدکنندگان علیه بهداشت عمومی اعم از کسبه متخلف، برپاکنندگان مراسم سوگ و شادی، افراد حقیقی، حقوقی و... بر مبنای قانون اعمالشان می‌تواند جرم تلقی شده و قابل تعقیب قضایی است.

رییس دادگستری اسدآباد تصریح کرد: در صورت فوت کسی در شرایط کرونایی، احراز قتل اعم از عمدی، شبه عمدی یا خطا در این مورد با مقام قضایی بوده و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: سهل انگاری، کوتاهی، تعمد و... در این اوضاع هم مسئولیت شرعی، اخلاقی و مدنی دارد و هم جرم است.

میرزایی گفت: از همشهریان می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس باشیم و از همه شهروندانی که تاکنون با همدلی و همکاری با مسئولین همراهی کرده‌اند نیز تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات