ماه رمضان،ماه خودسازی و تزکیه نفس است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی و تزکیه نفس است.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۳۴
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در آستانه  ماه مبارک رمضان حجت الاسلام حسین دشتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در جمع پاسداران قرارگاه امام حسین (ع) در تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق (ع) استان بوشهر به تشریح فلسفه وجودی این ماه پر فیض و رحمت پرداخت.
 
 حجت الاسلام حسین دشتی در جمع پاسداران شرکت کننده در قرارگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه ماه رمضان، ماه میهمانی خداوند است، اظهار کرد: اجر شما پاسداران که در مرز دارید زحمت میکشید و روز را به روزه داری و شب را به نگهبانی و برقراری امنیت می‌گذارنید قطعا خیلی بالاست و پیش پروردگار محفوظ است.

وی تصریح کرد: خداوند در این ماه همه بندگان را به صورت عمومی دعوت کرده چرا که در نظام الهی تبعیضی وجود ندارد در واقع ماه رمضان همانند سپری است که انسان را از بدی‌ها و انحرافات مصون نگه می‌دارد به همین جهت است که این ماه را ماه تصفیه و تزکیه روح عنوان می‌کنند.

وی با تاکید بر استفاده از برکات و نزولات ماه مبارک رمضان، به اهمیت پیروی و اطاعت از دستورات الهی اشاره کرد و گفت: مطابق اشاراتی که در قرآن کریم آمده، روزه داری باعث تقویت تقوای الهی و درک حضور مستمر خداوند در زندگی می‌شود.

حجت الاسلام دشتی با تاکید بر تدبر و درک اهمیت ماه مبارک رمضان و توشه‌ای که انسان روزه دار باید از این ماه داشته باشد، گفت: انسان روزه دار از نیاز‌ها و خواهش‌های نفسانی خود عبور می‌کند و با استفاده از نیروی اراده‌ای که نتیجه مستقیم روزه داری است به دستاورد‌های ارزشمندتری دست می‌یابد از این رو روزه، روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت و اراده او را در اجتناب از معاصی و گناه قوی و نیرومند می‌گرداند.

وی رمضان را ماه خودسازی، مقاوم سازی و تزکیه نفس عنوان کرد با اشاره به چرایی واجب شدن روزه گفت: عصری زندگی می‌کنیم که انسان اعتماد بسیاری به معلومات علمی و دانش‌های تخصصی دارد و آخرین یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد روزه ضامن صحت و سلامتی جسمانی است از منظر روحی نیز روزه داری روح انسان را مقاوم می‌کند و اراده او را برای دستیابی به مطالباتش بالا می‌برد.

حجت الاسلام دشتی خاطر نشان کرد: بنده‌ای که در میدان ایمان و عقیده از طریق روزه داری روح و جسم خود را مقاوم کرده باشد، قادر است به سایر اهداف ارزشمند نیز دست یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات