زاهدان-اصل امیدآفرینی یکی از ظرفیت‌های مهم بهره‌مندی از فضای معنوی و موقعیت‌های معنوی است که خیر و برکت روحی و جسمی در همه شرایط را برای مردم در پی دارد.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۴۷
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سازمان بسیج مداحان بیانیه ماه مبارک رمضان و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا را صادر کرده است، در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

امام خامنه‌ای (مدظله العالی):

"ماه رمضان در هر سال، قطعه‌ای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادی ما، آن را وارد می‌کند و به ما فرصت می‌دهد که خودمان را بر سر این سفره الهی در این ماه، وارد بهشت کنیم. "

ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت و برکت است و به فرمود:: ه. رسول اکرم (ص) تنها متعلق به اهل تقوا و مؤمنین نبوده و برای همه بشریت است.

اصل امیدآفرینی یکی از ظرفیت‌های مهم بهره‌مندی از فضای معنوی و موقعیت‌های معنوی است که خیر و برکت روحی و جسمی در همه شرایط را برای مردم در پی دارد.

تجربه هشت سال دفاع مقدس و نقش توسلات درپیروزی‌های بی بدیل تاریخ ایران، خود گواه این مطلب است و اینک طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های خودجوش تشکل‌های مذهبی وهیئتی در تشکیل گروه‌های جهادی به منظور کمک رسانی به هم نوعان در تمامی مراحل بحرانی کشور، سیل، زلزله و بیماری کرونا و... نقش عمده‌ای در کاهش آلام مادی و معنوی مردم داشته است، واین نشان از دغدغه‌ای است که جامعه ستایشگر و هیئتی نسبت به گرفتاری‌های جوامع بشری دارد و تاکنون نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین کرونایی توانسته اند به نحو احسن به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مذهبی در مناسبات گوناگون سال اقدام کنند.

ولی متاسفانه درچند روز اخیر شاهد تصمیم جدید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی مراسمات ماه رمضان و لیالی قدر بودیم.

جامعه مداحان و شاعران بسیجی وخادمیاررضوی وهیئت‌های مذهبی استان سیستان و بلوچستان نیز همگام وهم نوا باسایرستایشگران مهین عزیزمان بر سوالات ومطالبات زیر تاکید دارند.

۱_با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده کارشناسان دینی در برگزاری مراسمات ماه‌های رمضان سال گذشته چرا ستاد ملی کرونا منویات حضرت آقا را نادیده گرفته است؟!

۲ چرا ستاد ملی کرونا تصمیمات منفعلانه و بعضا غیرکارشناسی اتخاذ می‌کند مگر غیر از این است که در یک سال اخیر مجالس مذهبی با شیوه نامه‌های نوین و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و به گفته خود مسئولان ستاد ملی کرونا کمترین آسیب در حوزه مراسمات مذهبی بود؟

۳_جامعه ستایشگری همانند گذشته بر لزوم فعالیت‌های خود و برپایی مجالس دعا و تضرع در ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید دارند.
۴_از ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی معقول و منصفانه در جهت برگزاری هرچه بیشتر مراسمات ماه مبارک رمضان به یاری جامعه ستایشگری بشتابد تامردم مومنو خداجوی از فیوضات این ماه عظیم و شریف بیشتر بهره‌مند شوند.


والسلام علی من اتبع الهدی
ارسال نظرات