زنجان-معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: به مناسبت برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان، اعضای ستاد این کنگره با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۳۲۷۶۶
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

سرهنگ پاسدار سید شمس‌الدین موسوی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهارکرد: از اواخر سال 1398 فعالیت‌های برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان آغاز شده و کمیته‌های 22 گانه کارهای خود را آغاز کرده‌اند که و دبیری آن به عهده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان است.

اعضای ستاد کنگره 3535 شهید استان زنجان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کنگره  با نام شهدا در حوزه خدمات اجتماعی از سال گذشته آغاز شده است، افزود: 350 سری جهیزیه و ساخت خانه محرومان نیز در سال گذشته به نام شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی شد.

 

این مسئول از ضبط نزدیک به 550 ساعت مصاحبه با رزمندگان و خانواده‌های شهدای استان زنجان خبرداد و گفت: 248 هزار برگ عکس، 344 هزار اسناد دوران دفاع مقدس از خانواده‌ها، رزمندگان و عملکرد یگان‌های رزمی و یک هزار نگاتیو در این زمینه جمع‌آوری شده است.

 

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: تا کنون آلبوم یک هزار شهید استان زنجان آماده شده است و مابقی نیز تا زمان برگزاری کنگره 3535 شهید استان آماده سازی می‌شود.

 

موسوی تصریح کرد: در حوزه تکریم نیز ساخت یادبود برای دیدار با خانواده‌های شهدا آغاز شده است و قبل از برگزاری اجلاسیه با خانواده‌های شهدای استان با حضور مسئولان دیدار انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به ارائه فراخون کمیته علمی و پژوهشی برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در حوزه ایثار اجتماعی، خاطرنشان کرد: فراخوان کمیته آفرینش‌های فرهنگی و هنری نیز ارائه شده و در سه حوزه داستان، فیلم، خاطره‌نگاری، پادکست و آثار صوتی و تصویری جمع‌آوری می‌شود.

 

این مسئول از آماده‌سازی 35 عنوان کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خبرداد و گفت: 45 عنوان نیز از سوی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در حال نگارش است.

 

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه هشت عنوان کتاب به مناسبت برگزاری کنگره 3535 شهید استان چاپ شده است، ادامه داد: در ماه آینده نیز چندین کتاب کنگره شهدای استان رونمایی می‌شود.

 

موسوی با اشاره به فعالیت کمیته اطلاع رسانی با مدیریت صدا و سیمای استان زنجان، گفت: ساخت مستند نیلوفران آبی و تله فیلم شهید یوسف قربانی و ساخت چندین تله فیلم از برنامه‌های این کمیته محسوب می‌شود.

 

وی گفت: برنامه‌های کنگره 3535 شهید استان زنجان عملا به سمت خدمات اجتماعی از جمله ارائه مشاوره‌های حقوقی و خانوادگی به نام شهدا در حال انجام است.

 

این مسئول با بیان اینکه یک جلد وصیت‌نامه شهدای استان زنجان چاپ شده است و مابقی نیز امسال چاپ می‌شود، ادامه داد: یک جلد وصیت‌نامه شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به چاپ رسیده و یک هزار و 400 وصیت‌نامه نیز به صورت کتاب چاپ می‌شود.

 

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: چک لیست فعالیت ادارات استان برای برگزاری کنگره شهدا به معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان ارائه شده است و کمیته نظارت و بازرسی نیز نظارت‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

 

موسوی با اشاره به دیدار اعضای ستاد کنگره 3535 شهید استان زنجان با مقام معظم رهبری قبل از برگزاری کنگره، گفت: تلاش می‌شود برنامه‌های مطلوبی در محضر ایشان ارائه شود.

 

ارسال نظرات