خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

امسال ۵ بقعه امامزادگان استان به فناوری نوین انرژی خورشیدی مجهز می شوند

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به تجهیز بقاع استان به انرژی خورشیدی تصریح کرد: امسال پیگیر تجهیز پنج بقعه دیگر استان به انرژی خورشیدی هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۵۰
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به برنامه های اوقاف در سال‌ جاری با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اوقاف بیان کرد: در حوزه بقاع متبرکه، به سرانجام رساندن طرح توسعه امامزاده حسین(ع) از اولویت های اوقاف استان می باشد که در همین راستا دیداری با نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری با حضور مسوولان استانی انجام شد که کره گشایی های خوبی در راستای روند تسهیل و تسریع در طرح تملک به تصویب رسید.

وی گفت: با توجه به این جلسه، امیدواریم که روند تملک و ساخت و ساز با جدیت بیشتری انجام شود و همچنین مرمت بنای امامزاده حسین که کاری اساسی برای استان است. همچنین اتمام پروژه بقعه چهار انبیا(ع) قروین با اعتبار میلیاردی برای تکمیل طرح از سوی بقاع و موقوفات، طرح توسعه امامزاده اسماعیل(ع) قزوین، بقعه سید علی شارینی تاکستان و زائرسرای این بقعه از دیگر برنامه های اولویت دار اوقاف استان قزوین می باشد.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه با توجه به تجهیز بقاع استان به انرژی خورشیدی تصریح کرد: امسال پیگیر تجهیز پنج بقعه دیگر استان به انرژی خورشیدی هستیم. در بحث ساخت و سازهای مسکونی، اداری و تجاری نیز پروژه های در سطح شهر قروین، یک پروژه در بیدستان و دو پروژه در محمدیه و چهار پروژه اقدام ملی در دست اجرا داریم که امیدواریم تا یک ماه آینده به نتیجه برسد.

این مسوول با اشاره به ورود وقف به حوزه فناوری بیان کرد: متاسفانه در بحث فرهنگ سازی هنوز به این جایگاه نرسیدیم که در کشور و استان به صورت پررنگ وقف در حوزه های فناوری و علوم جدید ورود یابد.

وی گفت: سازمان اوقاف آمادگی تبلیغ فرهنگ فناوری در بستر وقف را دارد اما متخصص امر فناوری، صاحبنظران، دستگاه ها و نهادهایی هستند که متولی امر می باشند و می توانند با فرهنگ سازی مناسب گرایش مردم را به سمت وقف در حوزه فناوری های نوین سوق دهند. هر چند اوقاف از محل درآمدهای موجود طرح هایی در این زمینه در سطح کشور دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: در سطح کلان کشوری، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حوزه استارت آپ ها و فناوری نوین در حوزه کشاورزی و دامپروری ورود خوبی داشته که استان قزوین نیز در این حوزه با اجرای طرح بومی باغ های کشبافت اقدام موثری در اجرای این طرح نوین انجام داده است.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به پیگیری های جدی جهت اجرای پروژه دامداری سنگین در استان عنوان کرد: پیگیر فناوری انتقال جنین تولید گوساله‌های ممتاز برای نخستین بار در کشور هستیم چرا که استان قزوین یکی از استان‌هایی است که موقعیت مطلوبی را در حوزه‌های دامپروری، دامداری و کشاورزی داراست و امیدواریم موضوع دامپروری مرتبط با فعالیت فناوری «های‌تک» و انتقال جنین تولید گوساله‌های ممتاز که در کشور برای نخستین بار در حال پیگیری است، را در این استان راه‌ندازی کنیم. همچنین در بحث انرژی های پاک و خورشیدی، در استان قزوین به اندازه توان و وسع خود ورود داشته ایم.

وی افزود: در مجموعه اوقاف همه تلاش ما این است که اگر فردی با نیت وقف مراجعه نماید، عرصه های جدید وقف همچون حوزه زوج های جوان، فناوری نوین، علم، محیط زیست، بیماری های خاص و غیره را معرفی می کنیم و تا حدودی این مشاوره ها اثرگذار بوده است و در همین راستا سال گذشته وقف هوایی در حوزه های زوج های جوان، بیماری های خاص، داشتیم و در سال‌جاری نیز چند وقف از جمله یک وقف در حوزه کودکان معلول استان شکل گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار