فرمانده سپاه ناحیه امام جواد الائمه(ع) گفت: همانند امام خمینی(ره) روحیه تحول خواهی و تحول آفرینی داشته باشید و  تحول خواهی و تحول آفرینی از ویژگی های بارز تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۹۹
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرگرد پاسدار احسان جعفری در نشست بصیرتی که در سپاه ناحیه امام جوادالائمه (ع) برگزارشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد روحیه تحول آفرینی امام خمینی (ره) گفتند: امام از همان دهه 30 از عمرشان مردم را به قیام الله دعوت می کردند.

تحول خواهی و تحول آفرینی از ویژگی های بارز حکومت اسلامی است

وی افزود: امام تحول خواه و تحول آفرین بود یعنی نه فقط یک معلم و مدرس بود بلکه در عملیات ها فرمانده و هم نقش یک رهبر را داشت، تحول نه فقط گفتاری و دستوری بلکه از تحول آفرینی روحی در یک مجموعه از طلاب در قم تا تحول وسیع در عموم ملت ایران، تحول پیامبران هم این طور بود.

وی اذعان داشت: اول از انقلاب روحی افراد شروع می کرد، در قبل از انقلاب، مردم در نگاه خودشان و به جامعه شان یک نگاه حقارت پندارانه داشتند یعنی این که ملت بتواند بر اراده ی قدرت ها، بر اراده ی ابرقدرت ها فائق بیایند، مطلقاً به ذهن احدی خطور نمی کرد، نه فقط اراده ی قدرت های جهانی حتی اراده ی قدرت های داخلی ولی امام این نگاه را تغییر داد و تبدیل کرد به احساس عزت، اعتماد به نفس و قدرت، تحول دیگر امام تحول در مطالبات اساسی مردم بود که به مطالبه ی استقلال و آزادی تبدیل شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحول دیگر امام تحول در نگاه مردم به دین بود که فقط مردم به دین به چشم نماز و روزه  و بعد مالی آن توجه می کردند ولی امام برای دین رسالت نظام سازی، تمدن سازی، جامعه سازی و انسان سازی تعریف کرد و نگاه مردم به دین به کلی متحول شد، تحول دیگر امام تحول در نگاه به آینده بود، آینده ای که دیده نمی شد و افقی و چشم اندازی نداشت و محدود بود ولی امام این دیدگاه را به دیدگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی تبدیل کرد.

 خبرنگار بسیجی: محمدکاشی

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها