سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر؛
معاونت فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبریک سال«تولید؛پشتیبانی‌ها،مانع‌زدایی‌ها»بر لزوم حرکت شبکه تبلیغ معارفی به سمت گفتمان‌سازی استفاده از تولید ملی در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۰۸
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری اظهار داشت: در عرصه کنونی که ما در افق انقلاب اسلامی قرار داریم، خیلی از مسائل ما به تحریم‌ها گره خورده، تحریم‌هایی که دشمنان برآیندشان این هست که مردم ایران را به زانو در می‌آورد، بنابراین، در این شرایط حساس اگر به دنبال برنامه‌ای برای مقابله با این کید دشمنان باشیم، حتماً به الگوی اقتصاد مقاومتی می‌رسیم که مبتنی بر اقتصادی برون‌زا است، نه درون‌زا.
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه ما با مبانی اسلامی، ریاضت اقتصادی را نمی‌توانیم قبول کنیم، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی برون‌زا است، یعنی خود را محیا می‌کند تا ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌های درونی، حرکتی به سمت بیرون داشته باشد.
وی با بیان اینکه محور اقتصاد مقاومتی، تولید است، افزود: ستون فقرات و اتکاء اقتصاد مقاومتی به همین مسئله تولید است، از همین رو، مقام معظم رهبری در این چند سال بر روی شاه‌کلید اقتصاد مقاومتی که تولید هست تاکید دارند.
حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: شاه کلید حل مشکلاتی از قبیل بیکاری، مشکلات معیشتی و کم شدن ارزش پول ملی، سرمایه‌گذاری در مسئله تولید هست و اگر بخواهیم جهشی در تولید ایجاد کنیم، نیاز به پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسئله تولید داریم که امسال شعار ما همین است که در عرصه تولید باید در مرحله اول پشتیبانی، و در وهله‌ی دوم مانع‌زدایی بکنیم.
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: دولت با پشتیبانی از تولید و تدوین روندهایی باید زمینه آسان‌سازی و رفع مشکلات تولید را فراهم کند، اما به نظر می‌رسد قسمت اصلی کار به عهده مردم است و همان طور که در بیان نوروزی حضرت آقا هست، اشاره کردند نیاز به سازماندهی خیریه‌های مردمی، نهادهای انقلابی، مساجد و هیئات هست که اینها باید به میدان بیایند و با گفتمان‌سازی، بحث تولید و پشتیبانی از تولید را تبیین بکنند.
وی با بیان اینکه مردم در دو بخش تولیدکنندگی و مصرف کنندگی در تحقق شعار سال نقش دارند، اضافه کرد: حرکت به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات ما، یک استراتژی قابل اتکا است و نقش مردم در ایجاد ارزش افزوده بسیار چشمگیر است، به عنوان نمونه کارگاه های کوچک فرآوری ، ما محصولات خام زیادی داریم که مردم می‌توانند با ایجاد فرآوری‌هایی بر روی آن‌ها، باعث افزایش ارزش افزوده شوند که این مسئله سهم زیادی در تولید ناخالص ملی و جهش تولید دارد و باعث شود تولید که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی هست، رونق خاصی بگیرد.
حجت‌الاسلام قادری دومین نقش مردم را نقش مصرف‌کنندگی عنوان کرد و ابراز داشت: در این نقش مردم باید روی کالای ایرانی تعصب خاصی داشته باشند و برنامه‌ریزی آنها به این سمت باشد که با تعصب مصرف کننده کالای ایرانی باشند، از این جهت که کالای ایرانی چرخه اقتصاد و تضمین کننده کار و تولید اشتغال برای جوان هست.
وی تأکید کرد: در این دو محور یعنی نقش تولیدکننده مردم و نقش مصرف کننده مردم باید کار گفتمان‌سازی دقیقی انجام بگیرد که الحمدلله شبکه تبلیغ معارفی در این زمینه عزمش را جزم خواهد کرد که به این سمت حرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات