مهندس جزايري در نخستین جلسه هماهنگی گام پنچم طرح سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی که در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزارشد گفت: طرح شهید سلیمانی در گام چهارم یکی از موفق ترین طرح ها بود.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۳۶
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت استان چهارمحال و بختياري با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: ما در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دستاورد های بسیار خوبی داشتیم.

 مهندس سيد راشد جزايري ادامه داد: در این طرح براساس محل محور هر خانه یک پایگاه سلامت داشتیم که شعله های بسیار کوچک در کانون خانواده ها و روستا ها را مهار می کردیم و موفقیت بسیار بزرگی بود، در استان بیش از 25 کانون را رصد و با رهگیری به موقع خاموش کردیم.

وی به دستاورد های طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گام چهارم  اشاره کرد و اظهار داشت: در گام چهارم تعداد خانوار های آسیب دیده 15251 خانواده تحت پوشش تیم های حمایتی با مسئولیت عزیزان بسیج قرار گرفت – تیم های نطارتی 39 هزار شغل را رصد کردند و 100 هزار بازدید توسط عزیزان جمعیت هلال اهمر انجام گرفت و بیش از 5661 اخطار صورت گرفت و حدود 595 پلمپ از دستاورد های تیم های نظارتی بود.

معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد افزود: 9104مورد مراجعه به درب منازل انجام گرفت و در بحث رهگیری حدود 41276 نفر که تماس داشتند رهگیری شدند، تست های سریع 36186 مورد انجام گرفت و شناسایی بیش از 3730 مورد مثبت مشخص گردید و در مجموع 72252 نفر تست انجام داده ایم و 13478 مورد مثبت شناسایی و درمان شده اند.

مهندس جزايري اهداف طرح سردار سلیمانی که بیش از 70 درصد انجام گرفت را کاهش موارد سرپایی عنوان کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی در گام چهارم یکی از موفق ترین طرح ها بود و آبروی ما و آبروی نظام اسلامی بود، اما متاسفانه در مرحله تشدید جمعیت ما از 25 اسفند ماه بسیار شد  گردش، تکاپو، تردد در مسافرت ها و قرنطینه خانگی را شکستند و خیابان ها مملو از جمعیت شد و جمعی از جمعیت چهارمحال و بختیاری بیرون از استان در مشاغل مختلف کار می کنند که از کانون های مختلف آلوده آمدند و از دیگر علت ها هم جواری با استان خوزستان بود که متاسفانه  در ویروس جهش یافته و جز چهار استان می باشیم.                                                                                                                                     

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،سرود جمهوری اسلامی،سخنرانی سردار فرمانده سپاه استان و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات