خبرهای داغ:
از سوی فرماندار ویژه دزفول آخرین وضعیت کرونایی این شهرستان تشریح شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۶۶
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج ، علی فرهمند پور شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کرونایی دزفول، اظهار کرد: آمار ابتلاء به کرونا، موارد بستری و فوتی‌های کرونا در دزفول بشدت افزایش یافته است و در حال حاضر ظرفیت تخت‌های بیمارستان بزرگ دزفول برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به آمار بالای افرادی که با وضعیت وخیم و حاد کرونایی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، افزود: در پیک‌های قبلی گفته می‌شد که افراد با مشاهده علائم، خود را قرنطینه کنند اما در پیک جدید با توجه به شیوع گسترده ویروس انگلیسی همواره اعلام شده است که افراد با مشاهده کوچک‌ترین علائم به بیمارستان مراجعه کنند اما متأسفانه عده‌ای این مهم را جدی نگرفته‌اند بنابراین زمانی که افراد با علائم حاد به بیمارستان مراجعه می‌کنند به دلیل حجم بالای بیماران، کادر پزشکی نمی‌تواند به سرعت به این افراد رسیدگی کند.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به تکمیل تمام تخت‌های آی. سی یو در بیمارستان، گفت: متأسفانه در برخی موارد حتی تخت خالی برای افرادی که با علائم حاد مراجعه می‌کنند و نیازمند اکسیژن هستند وجود ندارد که امیدوار هستیم با افزایش کادر پزشکی و دسته بندی بیماران به درجه یک تا درجه چهار این مشکل برطرف شود.

فرهمند پور در ادامه با اشاره به انتقال بخش اطفال بیمارستان بزرگ دزفول به بیمارستان آیت الله نبوی، عنوان کرد: بیمارستان ۵۸۰ ارتش دزفول نیز بخشی از کادر درمان خود را به بیمارستان بزرگ دزفول اعزام کرده است که این اقدامات شایسته جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت بحرانی، مرکز نیمه کاره زنان و زایمان حضرت زینب در دانشگاه علوم پزشکی نیز ظرف ۳۶ ساعت به شکل معقولی تجهیز شد تا بیماران غیر کرونایی به آنجا منتقل شوند تا تمام توان و ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

فرماندار ویژه دزفول در ادامه ضمن قدردانی از همکاری‌های سازمان نظام پزشکی، گفت: طی مدت اخیر علاوه بر اهدای کمک‌های مالی از سوی خیرین سلامت، تعدادی از پزشکان متخصص شهرستان نیز به بخش اورژانس کرونایی بیمارستان بزرگ دزفول اعزام شده‌اند تا بیماران با سرعت بیشتری ویزیت و به بخش‌های مورد نظر هدایت شوند.

فرهمندپور همچنین با تقدیر از همکاری‌های هلال احمر در زمینه تأمین تجهیزات و اعزام پرسنل به بیمارستان بزرگ دزفول، افزود: رایزنی‌های لازم با درمانگاه‌های بخش خصوصی نیز صورت گرفته است اما واقعیت این است که ظرفیت این درمانگاه‌ها برای بستری بیماران مبتلا به کرونا کم است و متأسفانه اگر شرایط حادتر از وضعیت فعلی شود ناچار می‌شویم برخی از بیماران با وضعیت حاد را به اهواز منتقل کنیم که این امر بسیار مشکل است.

فرماندار ویژه دزفول در ادامه در خصوص محدودیت‌های ۱۰ روزه کرونایی نیز عنوان کرد: ابلاغ محدودیت‌ها به اصناف از امروز آغاز شده و تا صبح فردا ادامه دارد ضمن اینکه نظارت بر چگونگی رعایت محدودیت‌ها از سوی اصناف نیز از امشب در دزفول آغاز شده است.

فرهمند از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در دزفول خبر داد و گفت: محدودیت‌ها مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه ادارات شهرستان فقط با یک سوم نیروها فعالیت خواهند داشت، تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار خوزستان این مصوبه شامل اداراتی همچون دستگاه‌های خدمات رسان که دارای مراجعان زیادی هستند، نمی‌شود اما قطعاً نظارت از سایر ادارات برای اجرای قانون بکارگیری یک سوم نیروها با جدیت انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول در پایان به شهروندان هشدار داد که از برگزاری دورهمی، مراسم عروسی و عزا به طور جدی پرهیز کنند.

به گزارش بسیج، دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و یازده بخش بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

بر اساس اعلام رئیس بیمارستان بزرگ دزفول روزانه نتیجه تست کرونای بیش از ۲۰۰ نفر در دزفول مثبت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها