خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد استان قزوین از نامگذاری ۱۶ معبر و مراکز فرهنگی و آموزشی به نام شهدای زن خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۳۰۰۴
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

فاطمه نسخه‌چی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین بیان کرد: نامگذاری معابر و مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی به نام شهدای زن یکی از برنامه‌های تعریف شده بنیاد در راستای کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز بود.


وی افزود: در راستای همین کنگره، 12 کوچه به نام زنان شهید استان قزوین، شهیدان رقیه مردانی، افسر عباسی‌ شهرستانکی، زهرا کلانتری‌یکتا، سلطنت خانم یاری‌بیگی، مرصع اسکندری، عذرا بیگم‌باب، زهرا صادق‌زادگان، طاهره کبابیان، زهرا دادرسان، کبری وحیدی‌قزوینی و رقیه رضایی در شهرستان قزوین و یک کوچه به نام شهید شیرین زنگنه در شهرستان تاکستان نامگذاری شده است.

نسخه‌چی ادامه داد: همچنین یک ساختمان آموزش و پرورش به نام شهید رقیه رضایی، یک پژوهش‌سرا به نام شهید کبری وحیدی‌قزوینی و یک میدان به نام شهدای زن در شهرستان قزوین و یک مدرسه به نام شهید مریم شرف‌خواه در شهرستان البرز نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد استان قزوین شناساندن و معرفی شهدای زن به آحاد جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین اهداف این نامگذاری برشمرد.

این مسئول گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهدا در جامعه از مهمترین رویکردهای بنیاد است لذا در این راستا مسئولان مربوطه از هر راهکاری از جمله نامگذاری معابر اصلی و فرعی به نام شهید بهره می‌گیرند.

وی با اشاره به دوران انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: در این دوران زنان پابه‌پای مردان در حراست از ارزش‌های اسلام تلاش کردند که ایثارگری‌هایشان قابل تحسین است و باید با تولید محتوای کیفی بیش از گذشته در تبیین سیره و منش آنها تلاش کرد.

نسخه‌چی با بیان اینکه شهدای زن مظلوم هستند، گفت: برگزاری کنگره استانی و ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز (۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده) فرصت مغتنمی بود تا ضمن کاستن از مظلومیت آن‌ها، نقش مغفول مانده این قشر معظم در هشت سال دفاع مقدس پررنگ‌تر شود.
 
انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها