همرزمان امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: مراسم یادبودی در پکن برای امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی با حضور وابستگان نظامی ۱۸۰ کشور برگزار شد ، آنان به صیاد شیرازی افتخار می‌کردند.
کد خبر: ۹۳۳۳۰۳۵
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،امیر سرتیپ دوم خلبان محمدکریم عابدی در آیین بزرگداشت یاد و خاطره بیست و دومین سالگرد شهادت امیرسپهبد علی صیادشیرازی در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اظهار داشت: این موضوع در زمانی که وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در چین بودم در مراسم یاد بود شاهد بودم .

وی ادامه داد: در آن آیین ۹۰ درصد وابستگان نظامی کشورهای مختلف که در مراسم یاد بود حضور یافته بودند ، سخنانی بر زبان می راندند که نشان از شناخت بالای آنان نسبت به این شهید بود.

همرزم امیرشهید سپهبد صیاد شیرازی اضافه کرد: حتی وابستگان نظامی کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران رابطه چندانی هم نداشتند مطالب جالبی درباره این شهید بر زبان می‌آوردند.

وی یاد آور شد: وابسته نظامی جمهوری اندونزی می‌گفت افتخار می‌کنم که من افسرم و صیادشیرازی نیز یک ژنرال ایران است و برای من افتخار دارد که به ایشان ادای احترام می کنم.

استاد هیات معارف جنگ امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ابراز داشت: همچنین وابسته نظامی کشور مصر می‌گفت شهید صیادشیرازی را تنها متعلق به ایران نمی‌دانیم بلکه ایشان متعلق به همه جهان است.

امیر شهید سپهد علی صیاد شیرازی بسیار با تقوا، مخلص، وظیفه شناس و عاشق مردم بود که حتی یک لحظه از وظایف خود غفلت نمی‌کرد و یکی دیگر از ویژگی های این شهید آگاهی بخشی به جامعه بود.

وی اشاره کرد: این ویژگی ها را شهید سلیمانی نیز داشت و با گروه‌های مختلف مردم جلسه می‌گذاشت و بر آگاهی‌های آنان می افزود.

استاد هیات معارف جنگ امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اضافه کرد: امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی با وجود اینکه در برخی از عملیات ها وظیفه ای نداشت از روی احساس تکلیف و برای کمک به رزمندگان حضور می‌یافت.

همرزم امیرشهید سپهبد صیاد شیرازی بیان داشت: این شهید در جنگ وحدت را حفظ کردند و زمانی که به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد با سپاه قرارگاه مشترکی برپا کرد زیرا وحدت را عامل پیروزی می‌دانست و تا زمانی که از نیروی زمینی کنار رفت لحظه‌ای غفلت نکرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان عابدی اشاره کرد: در اوج جنگ اختلاف انداختند و این شهید را محترمانه کنار گذاشتند و با وجود اینکه در عملیات خیبر سمتی نداشت در منطقه حضور یافت.

استاد هیات معارف جنگ امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: این امیر شهید دشمن ستیز و گوش به فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری بود و با عشق به مردم خدمت می‌کرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان عابدی بیان داشت: در زمان جنگ فردی موضوع انحلال ارتش را در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که شهید چمران در پاسخ به آن فرد گفت افسرانی در این ارتش هستند که با جرات و جسارت پشت سرآنان نماز خوانده‌ام و می خوانم، یکی از آن افسران پاک سرگرد صیادشیرازی است که سال گذشته در سردشت همراه من بود و پاکی، تقوا، ایمان و شجاعت و هرچه بخواهید در این افسر بی نظیر است و شاید بتوان گفت در تفسیر قرآن نیز از نیمی از حاضران در این مجلس متبحرتر است.

 شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یکی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در چند عملیات‌ در هشت سال دفاع مقدس حضور داشت.

شهید صیاد شیرازی که در زمان جنگ تحمیلی فرماندهی نیروی زمینی ارتش را به عهده داشت، در سال‌های پس از جنگ به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح رسید و در نهایت در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ به دلیل ضربات متعددی که در زمان جنگ تحمیلی و در جریان عملیات مرصاد بر پیکره منافقین وارد کرده بود، توسط گروهک منافقین مقابل درب منزلش ترور شد و به شهادت رسید.

ارسال نظرات