رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد:
سردار حمیدی گفت: به دلیل خاموشی شبکه معابر تهران در بهمن سال گذشته ۲۶ نفر جان خود را در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از دست دادند.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۴۵
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سردار حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری با بیان این که دومین سال متوالی است که تهران بزرگ در کاهش تصادفات و کاهش حوادث رتبه کسب می‌کند افزود: امیدواریم با اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ در دستور کار داریم آمار تصادفات همچنان کاهش یابد.
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابران پیاده بود گرچه اقدامات زیادی توسط شهرداری تهران صورت گرفت تا این سهم را کاهش دهد و خوشبختانه میزان تصادفات در بخش عابران پیاده نسبت به سال‌های گذشته ۸ درصد کاهش پیدا کرد. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در بخش موتورسیکلت نیز ۴۴ درصد از حوادث را به خود اختصاص داد که نسبت به سال‌های گذشته هشت درصد شاهد افزایش تصادفات در بخش موتورسیکلت بودیم. 

سردار حمیدی افزود: با توسعه بیماری کرونا و کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی میزان تردد با موتورسیکلت تا ۱۵ درصد افزایش داشت. 

وی در خصوص خاموشی‌های معابر تهران گفت: البته آمار تلفات به دلیل خاموشی شبکه معابر افزایش داشت، اما بعد از گذشت زمانی که روشنایی‌ها کم کم بازگشت آمار تلفات و تصادفات کاهش یافت. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: متاسفانه کارتن خواب‌ها نیز که جزو عابران پیاده نیز حساب می‌شوند سهم زیادی در این تلفات داشته اند. 

سردار حمیدی در خصوص کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر گفت: تلاش‌های زیادی برای جمع آوری آن‌ها صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید تلاش‌ها زیاد شود. 

وی افزود: با توجه به افزایش تردد موتورسیکلت سواران حوادث آن‌ها رو به افزایش است و رعایت قوانین و مقررات ضامن سلامتی آن هاست. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: برخورد با تخلفات حادثه ساز، ساماندهی شبکه معابر و مسافر، برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از جمله اولویت‌های راهور در سال ۱۴۰۰ است گرچه با اجرای طرح موتوریار بایستی حدود ۳۷ هزار موتورسیکلت در پارکینگ متوقف میشد، اما با آموزش و ارشاد موتورسیکلت سواران این موضوع منتفی شد. 

سردار حمیدی افزود: در سال ۱۳۹۹ میزان تصادفات روند کاهشی داشت و تعداد تصادفات به ۵۶۰ نفر رسید که نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده بود و امیدواریم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و موتورسیکلت سواران در سال ۱۴۰۰ بیشتر رعایت شود.

ارسال نظرات