با همکاری کمک بسیج سازندگی و بسیج اقشار سازمان بسیج مستضعفین انجام می گیرد:
طی همکاری کمیته امداد امام خمینی و بسیج سازندگی، امسال زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر در ۱۱ استان کشور فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۴۹
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، حجت عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی گفت: مسئله تولید در کشور، امر بسیار مهمی در زندگی مردم و جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: در راستای ارتقا و پیشرفت کشور نیاز به تولید و مانع زدایی داریم و باید برای تمام نیروی انسانی کار موجود در کشور شغل ایجاد نماییم.

معاون اشتغال کمیته امداد اشاره کرد: برای تولید و صادرات محصولات تولیدی کشور، ایران با کشورهای همسایه از لحاظ سیاسی و فرهنگی بستر مناسبی دارد.

وی تصریح کرد: عواملی برای تولید بسیار پر اهمیت می باشد که شامل بازار است و در منطقه خاورمیانه به لطف خدا صادرات مناسبی داریم، و نیروی انسانی کارآفرین و کاری که در کشور حدود ۴۰۰ هزار نفر وجود دارند، عامل سوم تکنولوژی و فناوری است و می تواند بهره وری را بسیار بالا ببرد، عامل چهارم سرمایه است، عامل پنجم هم که اساس تولید می باشد، منابع طبیعی مثل نفت است.

معاون کمیته امداد امام خمینی افزود: مردم در تولید و اشتغال از طرف دولت تحریم شده اند، مثل اینکه ما در حوزه فناوری برق چه مشکلی داریم و برق جزء سرمایه ملی کشور هست که باید در خدمت تولید بیاید؛ و در منابع طبیعی چه مانعی وجود دارد که نفت خام و مواد اولیه را به کشورهای اروپایی می دهیم.

وی اشاره کرد: ایران دارای ذخایر هیدرو کربنی بسیاری است که می تواند این ذخایر را با عنوان مواد اولیه به پتروپالایشگاه های کشور بدهد تا چرخه تولید بچرخد.

عبدالملکی گفت: زمین های کشاورزی حاصلخیزی در سراسر کشور وجود دارد که برخی از آنها لم یزرع هستند و برخی می شود زراعت صنعتی را داخل زمین کشاورزان انجام داد. زمین های لم یزرع را می شود حتی به بلوک های صنعتی تبدیل کرد و هیچ ایرادی در توسعه اقتصاد ندارد.

وی افزود: بیست و سه میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور موجود است و نزدیک صد و بیست میلیون متر مکعب منابع آبی داریم که می توان در تولید محصولات کشاورزی به پیشرفت بزرگی برسیم.

وی عنوان کرد: در بعد دیپلماسی سیاسی در حوزه صادرات محصولات تولیدی بعهده وزارت امور خارجه می باشد بطور مثال در روسیه، کشور ایران بازار بسیار بزرگی دارد که یک درصد آن فعلا محقق شده است، اما متاسفانه دیپلماسی بسیار ضعیفی در این کشور داشتیم. در جهت پیشرفت صادرات نیاز داریم دیپلماسی سیاسی و اقتصادی وزارت امور خارجه قوت بگیرد.

وی افزود: در صنعت خودرو نیز مشکلات زیادی وجود دارد؛ صنایع خودرویی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان وام بانکی دارند که حدود ۳۰ درصد حاصل از فروش خودرو را باید به بانک پرداخت کنند و متاسفانه سهم فروش برای خودروسازان کلا یک درصد است.

عبدالملکی در آخر اشاره کرد: به کمک بسیج سازندگی و بسیج اقشار سازمان بسیج مستضعفین، حتما می توانیم در تولید و اشتغال و رفع مانع ها، قدم های موثری برداریم.

ارسال نظرات