خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از هزینه‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهیم اگر در قالب‌های هنری تعریف شوند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۵۹
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 22 فروردین‌ماه در سازمان بسیج هنرمندان استان فارس حضور یافت و با رئیس این سازمان و مسئولان انجمن‌های آن دیدار و گفت‌وگو كرد.
وی در این دیدار ضمن قدردانی از سپاه و بسیج برای ارتباط با قشرهای مختلف جامعه از جمله هنرمندان كه قشری تأثیرگذار هستند، گفت: كارهای هنری منطبق و هماهنگ و همراه با فطرت انسان‌هاست و هر مطلب و موضوعی كه در قالب هنر بیان شود، به راحتی ظرفیت پذیرش دارد و ماندگار می‌شود.
قادری با تأكید بر اینكه در این حوزه‌ها باید كارهای جدی‌تری صورت گیرد، افزود: بسیاری از هزینه‌ها و اقداماتی كه انجام می‌دهیم اگر در قالب‌های هنری تعریف شوند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت البته تلاش ما بر این بوده است كه تا آنجایی امكان دارد در طرح‌ها و لوایح به عرصه هنر كمك كنیم.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ذكر این نكته كه تلاش كرده است تا در طرح‌هایی كه به مجلس ارائه می‌كند، حداقل جایی برای حمایت و همراهی این حوزه وجود داشته باشد، گفت: اگر به دنبال توسعه اشتغال و توجه به ظرفیت‌های بومی هستیم، باید بدانیم كه تمام این موارد در مسائل هنری وجود دارد. شاید برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی نیاز به هزینه‌های كلان باشد تا بتوانیم شغلی ایجاد كنیم اما در فعالیت‌های هنری زمینه در میان مردم وجود دارد و بسیار راحت می‌توان ایجاد اشتغال كرد.
وی، تفاوت جامعه اسلامی را با دیگر جوامع در تعلقات هنری و مذهبی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم باورها و اعتقادات و نگاه یك جامعه را تشخیص دهیم باید در گام نخست به فضاها و نماهای آن جامعه نگاه كنیم. امروز مشاهده می‌كنیم كه هزینه‌های زیادی در بحث زیباسازی شهری و مباحث فرهنگی انجام می‌شود و اگر این فعالیت‌های هنری منطبق با دیدگاه‌های دینی باشد، قطعاً موجب تقویت باورهای دینی خواهد شد.
قادری اظهار كرد: یكی از اقداماتی كه می‌توانیم برای تقویت فعالیت‌های هنری دینی انجام دهیم این است كه در فضاهای سطح شهر مكان‌هایی را برای این فعالیت‌ها پیش‌بینی كنیم به‌عنوان مثال به جای اینكه نگران سگ‌گردانی در پارك‌ها باشیم، مكان‌هایی را در این فضاها اختصاص دهیم كه برنامه‌های هنری مذهبی اجرا شود تا هم فعالیت‌های مذهبی تقویت شده و هم حضور خانواده‌های مذهبی پررنگ‌تر و بیشتر شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از هنرمندان متعهد استان در بسیج هنرمندان درخواست كرد تا نظرات خود را درباره راه‌های تقویت هنر متعهد و مبتنی بر آموزه‌های دینی ارائه دهند تا این هنر جای خود را در جامعه بیش از پیش باز كند و سپس ادامه داد: به‌عنوان مثال یكی از اقداماتی كه برای حمایت از عرصه هنر می‌توان انجام داد این است كه وقتی بودجه‌ای به یك برنامه مجموعه‌ای اختصاص داده می‌شود از آن مجموعه خواسته شود تا جوایز آن برنامه را صرفاً از تولیدات هنری انتخاب كنند تا این تولیدات هنری هم به خانه‌ها و اماكن خصوصی و عمومی بكشانیم.
وی همچنین گفت: در فضاسازی‌های شهری هم باید از نمادهایی استفاده كنیم كه معرف طبیعت و آموزه‌های دینی و فرهنگی آن شهر و دیار باشد و این‌ها موضوعاتی است كه هنرمندان می‌توانند مطالبه جدی از مسئولان اجرایی و شهری و نمایندگان داشته باشند كه چرا در میادین ما نمادهایی از داشته‌های بومی ما وجود ندارد.
قادری با بیان اینكه در بعضی از استان‌ها مبالغی كه برای حوزه‌های هنری و فرهنگی اختصاص داده می‌شود بیشتر از استان فارس است، گفت: یكی از دلایل این مسئله آن است كه ما قطب بزرگ صنعتی در استان نداریم در صورتی كه در اصفهان و خوزستان و غیره این‌چنین نیست و آن‌ها بخشی از درآمدهای صنعتی خود را می‌توانند در بخش‌های هنری، اجتماعی و ورزشی هزینه كنند در صورتی كه در فارس چنین ظرفیتی نداریم گرچه در حال انجام اقداماتی هستیم تا بتوانیم ماهم در زمینه صنعت تقویت شویم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینكه اقدامات متعددی توسط بسیج هنرمندان استان فارس انجام شده است كه جای قدردانی دارد، گفت: كمكی كه در عرصه هنر می‌توانیم داشته باشیم این است كه در لوایح جایگاهی را به فعالیت‌های هنری به‌خصوص هنرهای مذهبی و دینی اختصاص دهیم كه تلاش می‌كنیم تا این موضوع را در كمیسیون برنامه و بودجه دنبال كنیم.
مجید میكائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس هم در این نشست با بیان اینكه شعار هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری «هنر متعهد به حقیقت» انتخاب شده است، گفت: هنر متعهد هنری است كه الهی و معنوی است، برخلاف هنری که صرفاً به جنبه‌های مادی می‌پردازد و دنیای غفلت‌زدگان را زینت می‌دهد.
وی با تأكید بر اینكه هنر متعهد در خدمت فطرت انسانی است تا باعث بیداری و رشد انسان شود، افزود: هنر متعهد وسیله هدایت و رشد انسان‌هاست و با ضد ارزش‌ها و موانع رشد و پیشرفت انسانی مبارزه کند و هنرمند متعهد هم تلاش می‌كند تا با استفاده از هنر متعالی خویش تعالی‌بخش جامعه باشد.
میكائیلی با بیان اینكه هنرمندان انقلابی امروز در اجرای برنامه‌های فاخر هنری پیش‌رو هستند، گفت: قطعاً با استفاده از هنر فاخر انقلابی می‌توانیم ارزش‌های انقلاب را كه به‌‌خاطر آن‌‌ها صدها هزار شهید تقدیم شده است، به‌صورت ماندگاری در جامعه تبیین و ترویج دهیم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار