آیت الله دری نجف آبادی رفع دغدغه مسکن مردم را یک ضرورت مهم دانست و گفت: همه باید برای رفع آن تلاش لازم را انجام دهند چراکه امروز متاسفانه حجم زیادی از حقوق مردم صرف اجاره بها می شود
کد خبر: ۹۳۳۳۱۷۲
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن استان گفت: خوشبختانه به برکت تفکر حضرت امام(ره) و مجاهدت های فراوان در طول این سال ها بنیاد مسکن در حوزه مسکن روستایی اقدامات خوبی انجام داده و خوش درخشیده است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: با توجه به وجود حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کشور بنیاد مسکن و سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط باید در همه شرایط آمادگی لازم را داشته باشند تا آسیب های ممکن به حداقل برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه سیل و زلزله سال گذشته آسیب های زیادی به مردم و خصوصا مناطق محروم وارد کرد که البته بنیاد مسکن خوش درخشید و عملکرد خوبی در این راستا از خود برجای گذاشته است.

امام جمعه اراک افزود: اولویت بندی در کارهای بنیاد مسکن یک ضرورت مهم است و با توجه به امکانات محدود در کشور باید به این مسئله توجه ویژه شود و بنیاد مسکن به هیچ عنوان نباید تابع فشارهای سیاسی و غیرمنطقی قرار گیرد.

دری نجف آبادی گفت: علت یابی در برخورد با مسائل باید اولویت دوم بنیاد مسکن باشد که آمایش شهری و روستایی باید در نظر گرفته شود و متاسفانه در برخی از مناطق از نقشه های جامع پیروی نشده و شاهد یک ولنگاری شهری هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ساخت شهرک کوثر اراک یک اقدام ارزنده و قابل تقدیر بود که می تواند الگوی سایر شهرها باشد.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامی صورت گیرد که مسکن در اختیار همه قرار بگیرد افزود: وجود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن اضافه در کشور یک معضل بزرگی ایجاد کرده است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: آن چیزی که امروز باید در حوزه مسکن اتفاق بیفتد خارج کردن مسکن و زمین از بورس است چراکه متاسفانه با این روند شاهد افزایش قیمت های بی رویه هستیم و در برخی از مناطق قیمت ها سربه فلک کشیده می شود که باید جلوی آن گرفته شود.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مسکن و زمین مهمترین نیاز مردم است ادامه داد: باید جلوی افزایش قیمت های بی رویه را بگیریم چراکه به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: حمایت از زوج های جوان و در اختیار قرار دادن مسکن مناسب برای آنها یک ضرورت است که همه باید در این خصوص اقدامات و سیاست های لازم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه اقدام مجلس شورای اسلامی برای تولید یک میلیون مسکن کار خوبی است افزود: برای باز کردن گره مسکن باید مسکن و زمین از بورس خارج شود.

امام جمعه اراک رفع دغدغه مسکن مردم را یک ضرورت مهم دانست و گفت: همه باید برای رفع آن تلاش لازم را انجام دهند چراکه امروز متاسفانه حجم زیادی از حقوق مردم صرف اجاره بها می شود که این منطقی نیست و حداکثر ۱۵درصد حقوق ها صرف اجاره شود.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: بورس بازی مسکن مهمترین آفت مسکن است که باید جلوی آن گرفته شود و این نیازمند هم افزایی و مشارکت همه است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات