آقازاده گفت: کمبود بارش‌ها در سال گذشته و سال جاری موجب نگرانی برای تأمین آب شرب برخی از شهرستان‌ها و ۴۰روستای استان به وجود آمده که نیاز است برنامه‌ریزی جدی از امروز شروع شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۸۷
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب  استان گفت: سند آب استان سال گذشته به تصویب رسیده که عملیات اجرایی آن از ۳ ماه گذشته شروع‌شده و در سال جاری با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

آقازاده اظهار کرد: متأسفانه سال ۱۴۰۰ با کمبود بارش شروع شد که در بارندگی‌ها ۴۵ درصد کاهش نسبت به سال گذشته و حدود ۲۲ درصد نسبت به بلندمدت را شاهد بودیم که نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: کمبود بارش‌ها در سال گذشته و سال جاری موجب نگرانی برای تأمین آب شرب برخی از شهرستان‌ها و ۴۰روستای استان به وجود آمده که نیاز است برنامه‌ریزی جدی از امروز شروع شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: متأسفانه یک مشکل که در خصوص پساب‌های ناشی از تصفیه‌خانه‌ها وجود دارد بهره‌برداری کم از این منابع است چراکه صدها میلیارد تومان برای ساخت تصفیه‌خانه هزینه می‌شود اما هنوز شاهد استفاده از آب‌های زیرزمینی هستیم که باید استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه بیشتر موردتوجه باشد.

آقازاده در خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز استان مرکزی بیان کرد: همان سیاست گذشته را دنبال خواهیم کرد و دستگاه‌های اجرایی باقوت در کنار دستگاه قضائی این کار را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در هوشمند سازی چاه‌ها و نصب کنتور یک موفقیت نسبی کسب کرد که نتیجه آن خیلی بهتر از انسداد چاه‌ها است و این کار مصوبات کشوری هم دارد که باید دنبال شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اراضی زیر کشت برخی از سدهای استان نیاز به مدیریت جدی‌تر دارند و نگاه باید این باشد که ذخیره استراتژیک آب استان برای یک سال آینده آسیبی نبیند بیان کرد: چراکه ممکن است در سال جاری و سال آینده مشکل آبی داشته باشیم.

وی گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی یک ضرورت مهم است و مدیران موظف هستند در سفرهای شهرستانی با فرمانداران هماهنگ باشند چراکه با توجه به شرایط امروز کشور و امکانات موجود نیاز به هم‌افزایی وجود دارد و بحث‌های اختلافی نباید به جلسات کشیده شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی نیاز مهم امروز جامعه است که می‌تواند در پیشبرد اهداف و شرایط فعلی مؤثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات