خبرهای داغ:
هاشمیان گفت: قضات گلستان در سال گذشته، برای ۶ هزار نفر به جای زندان، آرای جایگزین صادر کردند.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۵۹
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «هادی هاشمیان» گفت: در سال گذشته 6 هزار رای جایگزین حبس در استان صادر شد که 35 درصد بیشتر از سال پیش از آن است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این مجازات ها برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار نبودند و همچنین برای مجرمانی که امنیت شهروندان را به مخاطره نمی اندازند، صادر شد.

وی ادامه داد: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی و نظارت با پابندهای الکترونیکی از جمله آرای جایگزین زندان بود که قضات برای محکومان صادر کردند.

هاشمیان با اشاره به آثار و نتایج آرای جایگزین حبس گفت: برای نمونه در شهرستان ترکمن در یک اقدام ابتکاری محکومان به انجام خدمات عمومی رایگان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان ویدئوهای آموزشی به زبان ترکمنی برای آموزش مسائل حقوقی و پیشگیری از جرم، تهیه و در فضای مجازی منتشر می کنند. 

وی ادامه داد: سال گذشته محکومان آرای جایگزین حبس، بیش از  4 هزار  اصله نهال در عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان های رامیان، علی آبادکتول، کلاله و بندرگز نهال کاشتند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات گلستانی سال گذشته برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک اعمال کردند.

گلستان از استان های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین زندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها