تبریز- شهید یعقوب احمدی آذر از دلاورمردان نیروی هوایی ارتش بود که با آغاز تظاهرات مردم انقلابی علیه رژیم شاه به مبارزه با مزدوران آن رژیم پرداخت و در بهمن‌ سال ۱۳۵۷ در درگیری با نیرو‌های گارد به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۶۲
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در حالی به پیروزی رسید که تعداد بسیاری از بدنه ارتش نیز با پیوستن به صفوف به‌هم پیوسته مبارزان انقلابی، در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کردند.

در این راستا، حماسه‌های همافران نیروی هوایی ارتش در روز‌های پایانی عمر حکومت شاهنشاهی، خصوصاً بیعت تاریخی آن‌ها با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، موجب شد تا ضربه‌ای اساسی بر پیکره رژیم فاسد شاهنشاهی وارد شود؛ بنابراین بعد از این حوادث سرنوشت‌ساز بود که «گارد شاهنشاهی» برای گرفتن انتقام، به نیروی هوایی یورش برد و دست به جنایات خونینی زد.

شهید «یعقوب احمدی آذر» یکی از دلاورمردان انقلابی نیروی هوایی ارتش است که با ایستادگی خود در برابر رژیم فاسد شاهنشاهی، ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در راه دفاع از جان مردم، در حالی که همراه با چند تن از پرسنل نیروی هوایی به تعقیب یک تانک که مردم را به گلوله می‌بست، پرداخته بود، در میدان امام حسین (ع) تهران به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید «یعقوب احمدی آذر»

شهید «یعقوب احمدی آذر»، ۲۵ مرداد سال ۱۳۲۵ در شهرستان «مراغه» دیده به جهان هستی گشود.

وی دوران کودکی را با تمام فراز و نشیب‌هایش پشت سر گذاشت تا به سن هفت سالگی رسید و وارد محیط علم و دانش شد و تحصیلات خود را تا سال ششم ابتدایی با موفقیت سپری کرد.

«یعقوب» با رسیدن به سنین جوانی، به سنت حسنه‌ ازدواج عمل کرد و تشکیل خانواده داد که ثمره‌ آن، سه فرزند دختر و یک فرزند پسر است. همچنین، همزمان با این کار خیر نیز به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد.

این سرباز رشید اسلام، سال ۱۳۵۶ تنها فرزند پسرش را از دست داد. همزمان با این اتفاق بود که شور انقلاب در کشور طنین‌انداز شد؛ بنابراین وی نیز با جان و دل در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت کرد.

۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ بود که نیروی هوایی در تهران با امام خمینی(ره) بیعت کرد و سپس مورد هجوم گارد شاهنشاهی قرار گرفت. بر این اساس، پرسنل نیروی هوایی که «یعقوب احمدی آذر» نیز یکی از این افراد بود، به مقابله با نیرو‌های گارد شاهنشاهی پرداختند. وقتی این درگیری مسلحانه از پادگان به خیابان‌ها کشیده شد، «یعقوب احمدی آذر» همراه با چند تن از پرسنل نیروی هوایی به تعقیب یک عدد تانک که مردم را به گلوله می‌بست، پرداختند و تا میدان امام حسین (ع) با آن درگیر بودند.

این دلاورمرد ارتش، با تمام توان خود به دفاع از انقلاب و مردم انقلابی پرداخت و در میدان امام حسین (ع) هدف تیربار همان تانک قرار گرفت و به درجه‌ رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات برادر شهید «یعقوب احمدی آذر»

برادرم بسیار کم‌حرف و در عوض حرف‌شنو بود و احترام فوق‌العاده‌ای به بزرگ‌ترها، مخصوصاً پدر و مادر می‌گذاشت. او به ما نیز توصیه می‌کرد که به آن‌ها احترام بگذاریم. همیشه نمازش را سر وقت می‌خواند و به ما توصیه می‌کرد که هیچ‌وقت نماز از یادمان نرود.

همیشه با دوستان و هم سن و سالانش از دین و قرآن می‌گفت. بسیار کتاب می‌خواند و بعد از خواندن کتاب‌های دینی، آن‌چه را که در حد فهم و درک ما بود، به ما می‌آموخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها