آغاز طرح نظارت ویژه ماه رمضان در استان تهران

رئیس سازمان صمت استان تهران از آغاز طرح نظارت ویژه ضیافت ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۸۸
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،از وزارت صمت؛ آقای یداله صادقی گفت: در این طرح، علاوه بر کالا‌های پر مصرف مانند خرما، آش و حلیم، اقلام پروتئینی و لبنیات، کالا‌های تنظیم بازاری مانند برنج، شکر، روغن نباتی و گوشت منجمد نیز رصد می‌شود.

وی افزود: نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان هر ساله بصورت مشترک توسط بازرسان این سازمان و اتاق اصناف و با همکاری دستگاه‌های مربوط مانند شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی درسطح استان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت تهران همچنین از اتمام طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز خبر داد و تصریح کرد: طرح نظارتی ویژه پایان سال و نوروز ۱۴۰۰، که از ۱۵ بهمن ۹۹ آغاز شده بود به پایان رسید و در این طرح علاوه بر اقلام وکالا‌های پرمصرف ویژه شب عید مانند کیف وکفش، شیرینی و خشکبار، لباس و پوشاک و خدمات عمومی مانند قالیشویی و خشکشویی بر کالا‌های اساسی خانوار مانند فرآورد‌های لبنی، اقلام پروتئینی، میوه و مواد شوینده نیز نظارت مستمر انجام گرفت.

صادقی اضافه کرد: از تعداد ۶۸ هزار بازرسی انجام شده تعداد ۱۲ هزار و ۱۷۵ پرونده و گزارش بازرسی به ارزش ۲۸۲ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: بیشترین بازرسی‌های انجام شده درمورد اقلام پروتئینی گوشت قرمز، مرغ وتخم مرغ با ۱۹ هزار و ۵۸۰ مورد بوده که در این باره بیش از ۴ هزار پرونده تخلف به ارزش ۵۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

صادقی با اشاره به حضور بازرسان سازمان در واحد‌ها و مراکز اقامتی، تفریحی و فرهنگی گفت: تعداد ۲ هزار ۵۳۷ بازرسی از این مراکز صورت گرفته که ۴۱۸ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه ماه مبارک تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی از قبیل گرانفروشی، درج نشدن قیمت، تقلب و احتکار می‌توانند مراتب را با سامانه ۱۲۴ مطرح کنند. بازرسان این سازمان نیز با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط مانند بازرسان اصناف و اتحادیه ها، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان برابر قانون برخورد خواهند کرد.

ارسال نظرات