نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی باید متمایز باشند

زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: یکسان بودن خروجی دانشگاه مذاهب اسلامی با سایر دانشگاه‌ها توفیق چندانی نیست و محصول این دانشگاه باید متفاوت‌تر از دیگر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باشد.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۳۵
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار دکتر جعفری و دکتر جمالی فر معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی و فعالیت در حوزه تقریب از جهات مختلف جزء نیاز‌های مهم و ضروری نظام اسلامی است.

امام جمعه زاهدان پیش‌نیاز توفیق در این کار را اعتقاد قلبی به تقریب و سیاست‌های لازم در این حوزه دانست و افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی در سال‌های اخیر چندان توفیقی نداشته و کار‌های زیربنایی مهمی انجام نگرفته است که این را می‌توان از آمار پایین تعداد دانشجویان این دانشگاه متوجه شد و باید توجه داشت که این آمار پایین متناسب با توان، ظرفیت و نیاز ما در کشور نیست و این اتفاق به علت عدم اعتقاد به کار در این‌حوزه است.

وی ادامه داد: تعیین سیاست و راهبرد‌های دانشگاه یکی از کار‌های اولیه و بنیادین در دانشگاه است که متاسفانه انجام نگرفته و تدوین این سیاست‌ها باید جزء اولویت‌های کاری قرار گیرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: جدید بودن نیرو‌های دانشگاه مذاهب اسلامی و عدم سابقه در حوزه تقریب نیازمند همت و کار مضاعف است و باید از تجربه افراد قدیمی و با تجربه در قالب گروه‌های اندیشه ورز استفاده کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار کرد: دقت و سرمایه‌گذاری بیشتر از لحاظ کمی و کیفی با اولویت توسعه کیفی و جذب کادر و اساتید خوب که قادر به پاسخگویی به نیاز‌ها و سوالات دانشجویان باشند نیز از دیگر نکات قابل توجه در دانشگاه مذاهب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: یکسان بودن خروجی دانشگاه مذاهب اسلامی با سایر دانشگاه‌ها توفیق چندانی نیست و محصول این دانشگاه باید متفاوت‌تر از دیگر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باشد.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی باید قوت علمی، نگاه جامع به مسائل بینشی، تربیتی، وحدت و جهان اسلام داشته باشند و در نگاه تنگ قومی و مذهبی محدود نشوند که چنین چیز‌هایی لازمه تمدن اسلامی است.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی باید برای انقلاب کادر سازی و نیرو‌هایی همراه با گفتمان انقلاب و نظام اسلامی تربیت کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار