خبرهای داغ:
بازنشستگان تامین اجتماعی برای دومین بار در سال ۱۴۰۰ در مقابل اداره کل تجمع کردند

صدایی که شنیده نمی شود

همسان سازی حقوق و کیفیت خدمات بیمه، پایین بودن حقوق و مزایا نسبت به تورم و خط فقر تعیین شده از مطالبات قشر بازنشسته بودند، موجب تجمع بازنشستگان مقابل درب اداره کل تامین اجتماعی شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۳۶
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، بازنشستگان قزوین برای بار دوم در سال‌جاری مقابل درب اداره کل تامین اجتماعی استان تجمع کردند. این تجمع در اعتراض به همسان سازی حقوق و کیفیت خدمات بیمه، پایین بودن حقوق و مزایا نسبت به تورم و خط فقر بود.

امیرگلاوری از بازنشستگان مطالبه گر در گفت و گو با خبرنگار بسیج می گوید: ما سالها جوانی خود را صرف تولید کردیم، در سن بازنشستگانی جسم و روح ما نیاز به درمان دارد، آسیب های فراوانی به کارگران وارد می شود، در سن پیری هزینه دارو و درمان افزایش یافته، فرزندان ازدواج می کنند، سفره خانواده ها گسترده تر می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه تحقیر کارگران و بی عدالتی در حق آنان سالهاست ادامه دارد، هردولتی آمد ابتدا شعار داد سپس سفره ها را کوچک تر کرد، ما انقلاب کردیم، ۸سال جنگ را اداره کردیم، تحریم ها و تصمیمات غلط برخی از مدیران را تحمل کردیم، فردا ما را ضد انقلاب نخوانید، حافظ انقلاب و مطیع رهبریم اما مخالف تبعیض و بی عدالتی هستیم، اغلب بازنشسته ها بیمار هستند، انواع بیماری ها را تحمل می کنند.

مسئولان قوانینی که خودشان تصویب کردند اجرا نمی کنند

رضایی از دیگر بازنشستگان می گوید: سالها منتظر وعده آقایان هستیم،همسان سازی حقوق، برابری با بازنشستگان لشکری و کشوری در پرداختی ها جز مطالبات ماست، بیماری با سن پیری همراه است، بیمه ها کمترین و بی کیفیت ترین خدمات را ارائه می دهند.

محمدیان با اشاره به بی اعتمادی کارگران به مسئولان می گوید: قراردادهای سفید، حقوق های معوقه حداقل پرداختی که کفاف دارو را نمی دهد می تواند بازنشستگی را مرحله ای برای فقیرتر شدن قلمداد کرد. هیچ کس متوجه شکاف فقر در جامعه نیست، وعده های زیبا داده می شود اما بدترین رفتار و عمل اعمال می شود.

وی تصریح کرد: بی عدالتی رنج بازنشسته ها را افزایش می دهد،دوران جنگ را ما و پدرانمان تجربه کردیم، همکار بنده دارای ۴۰ماه سابقه در جبهه است، جانباز و انواع بیماری دارد، به سرطان مبتلا شده جمع دریافتی ایشان دو میلیون ۷۰۰هزار تومان است. فقط از خدا بترسید، آه مظلوم گریبان شما را خواهد گرفت. ما نه ضد انقلابیم نه اشوبگر! جوانان از ازدواج و کار محروم، دختران از تهیه جهیزیه و ازدواج محروم شدند، شرمنده خانواده شدیم. دردمان در پیچ و خم اداری حل نشده و نمی شود.

 

خانم بازنشسته با صدای بلند می گوید: واقعا جای تاسف است که برای حداقل های زندگی و تامین خود دست به تجمع بزنیم، تبعیض، بی عدالتی، اجرا نشدن قوانین، را مشاهده می کنند اما دریغ از یک برنامه حداقلی در صدا و سیما که درد این جماعت را به چالش بکشد. چرا مخاطب سازی برای بیگانگان و رسانه های معاند می کنند؟ وقتی صدا و سیما حضور نداشته باشد رسانه های خارجی مخاطبین را جدب می کنند.

مسئولان وعده می دهند اما عمل نمی کنند، حداقل قوانین مصوب خودشان را اعمال کنند، تامین اجتماعی با پول کارگران تامین شده اما به حیاط خلوت تبدیل شده و در داخل سازمان همکار و غیر همکار تبدیل کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها