در شبانه روز گذشته

آخرین آمار کرونا؛ ۲۷۴ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۲۲
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،خانم دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۸۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت :مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

آخرین آمار کرونا؛ ۲۷۴ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

دکتر لاری افزود : خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

آخرین آمار کرونا؛ ۲۷۴ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

وی گفت:چهار هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

خانم دکتر لاری افزود: تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۶۷ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.
خانم دکتر لاری افزود: همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

هیچ منطقه‌ای در کشور مصون از آلودگی نیست

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز باز هم شاهد تغییر رنگ بندی شهر‌ها بودیم و هیچ منطقه‌ای در کشور مصون از آلودگی نیست.
 دکتر سیما سادات لاری افزود: همچنان شاهد خیز فزاینده عمودی بیماران سرپایی و موارد بستری بیماران هستیم و با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته حضور در اماکن سرپوشیده خطرناک‌تر از گذشته است.
وی گفت: ضروری است از برگزاری و حضور در تجمع ها، دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی و مراسم عروسی و عزا خودداری شود. درخانه بمانید و یاریگر کارکنان نظام سلامت در جبهه نبرد با بیماری باشید.
سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این گفته بود: نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استان‌ها با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجه هستند. میزان عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی نیز همچنان پایین و نگران کننده و طبق آخرین گزارش‌ها ۵۶ درصد است.
وی افزود: با توجه به رابطه معنادار بین میزان عمل به پروتکل‌های بهداشتی و افزایش بیماری و با توجه به افزایش شیوع ویروس جهش یافته کرونا در همه استان‌ها و سرایت بسیار بالای این ویروس، در صورت پایین ماندن میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهی افزایش روز افزون موارد بستری و مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در کشور خواهیم بود.
سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: با توجه به قدرت سرایت بالای بیماری کووید۱۹ و گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی توصیه می‌کنیم افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند، ۱۴ روز در خانه قرنطینه بمانند. فضای مشترک با دیگران را در منزل به حداقل ممکن برسانند و اگر هر گونه علامت مانند تب، سردرد، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی داشتند با ۴۰۳۰ تماس بگیرند.
وی افزود: محل قرنطینه را تحت هیچ شرایطی ترک نکنند و در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ماسک بزنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.
دکتر لاری از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علایم مثل تب، سرفه، سردرد، بدن درد هر چند خفیف، در خانه بمانند. از تماس با اعضای خانواده و همکاران پرهیز کنند و در صورت ادامه این علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

ارسال نظرات