خبرهای داغ:
مدیر رادیو فرهنگ صدا و سیما با بیان اینکه امروز نیاز به یک بازنگری در عرصه تولیدات فرهنگی داریم، گفت: امروز دیگر تولیدات فرهنگی گذشته پاسخ‌گوی نسل جدید نیست و نیاز به نهضت تولیدات فرهنگی جدید داریم.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۳۰
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، علی‌رضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ صدا و سیمای فارس در دیدار با رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی که با نام شهید مرتضی آوینی گره خورده است، فرصت میمنت و مبارکی دارد که رسالت انقلاب اسلامی را در این حوزه برای ما ترسیم می‌کند.
وی، شهید آوینی را صدای انقلاب اسلامی و روایت‌گر انقلاب توصیف کرد و افزود: امروز این رسالت در لابه‌لای هنرهای موجود زمانه ما گل‌افشانی می‌کند.
حبیبی با بیان اینکه امروز هنر متعهد و رسالتی که به دوش هنرمندان است، نیازمند به یک بازنگری در عرصه تولیدات فرهنگی دارد، افزود: امروز دیگر تولیدات فرهنگی گذشته پاسخ‌گوی نسل جدید نیست و نیاز به نهضت تولیدات فرهنگی جدید داریم تا بتوانیم به شبهات روز پاسخ دهیم آن هم در این گستره بزرگ نابسمانی‌های فرهنگی و تهاجم‌های فرهنگی دشمن که علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود.
مدیر رادیو فرهنگ با تصریح اینکه فرهنگ ما یک لایه نیست بلکه دارای فرهنگ عمومی، ملی و تخصصی هستیم، گفت: نقش استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی روستاها در فرایند توسعه و بالندگی فرهنگی کشور بسیار زیاد است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در رادیو فرهنگ سه راهبرد جریان‌سازی فرهنگی، آگاهی‌رسانی و هم‌افزایی را در پیش گرفته‌ایم، گفت: با استفاده از این سه راهبرد با نهادها و سازمان‌های مختلف همکاری می‌کنیم.
حبیبی خواستار ایجاد فضای همدلی در حوزه فرهنگ شد و گفت: هر سازمان و نهاد فرهنگی باید به سهم خویش در ایجاد این فضای همدلی همکاری و مشارکت داشته باشد.
مدیر رادیو فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت‌های استان فارس را برشمرد و گفت: استان فارس دارای ظرفیت عظیمی در حوزه فرهنگ و تمدن بوده و نخبگان و مفاخر بزرگی در این عرصه دارد و در حوزه هنرهای متعهد هم مانند خوشنویسی، تئاتر، سینما، شعر، ادبیات، نگارگری، خاتم و غیره هم خوش درخشیده است و خوب است که این هنرها در راستای نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند و بتوانیم متعهدانه نسل جوان امروز را به سمت این ارزش‌ها سوق دهیم.
وی ضمن خداقوت به همه دست‌اندرکاران سازمان بسیج هنرمندان فارس و هنرمندانی که در این عرصه همکاری می‌کنند، گفت: این نوید را می‌دهم که رادیو فرهنگ پشتیبان شماست و تلاش می‌کند تا با هم‌افزایی یکدیگر جریان‌سازی فرهنگی برای انقلاب اسلامی داشته باشیم.
حبیبی در بخش پایانی سخنان خود جهت معرفی کتاب شهدای هنرمند فارس، کتاب مفاخر هنری استان، نقشه فرهنگی هنری استان و غیره که به‌همت سازمان بسیج هنرمندان فارس تهیه شده است، اعلام آمادگی کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها