خبرهای داغ:
نماینده اهواز در مجلس گفت: طرح کشاورزی ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان معطل تخصیص آب است و نمایندگان استان برای حل این مسئله به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۵۸
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز، اظهارداشت: طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی معروف به طرح مقام معظم رهبری یکی از طرح های راهبردی کشور است که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد.

وی افزود: فاز اول این طرح به اتمام رسیده ولی فاز دوم این طرح کشاورزی که میتواند تولید مواد غذایی و کشاورزی را بیش از پیش افزایش دهد، معطل تخصیص آب از سوی وزارت نیرو است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این طرح بیش از 25 سال است به اتمام نرسیده و در کمیسیون اصل 90مجلس برای این مسئله جلسه تشکیل و در صورت لزوم به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: در این جلسه که با ریاست رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار شد، مجمع نمایندگان خوزستان و چهار محال با شکایت از وزیر نیرو به کمیسیون اصل 90 مجلس خواستار جلوگیری از اجرای طرح انتقال آب کارون، شدند.

 

نماینده مردم اهواز در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه مصوب شد که معاون سازمان برنامه و بودجه و جهاد و نیرو باید تا پایان ماه علت کم کاری‌ها را شفاف بگویند و کارها را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه باید علت تعلل و استنکاف را اعلام کنند و در جلسه آتی که طی مدت 20 روز آینده برگزار خواهد شد اقدامات ارزیابی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها