خبرهای داغ:
در گفت‌وگو با بسیج اعلام شد؛

انجام بیش از ۸۰۰۰ عملیات آتش‌نشانی اهواز در سال گذشته

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این سازمان در سال گذشته بیش از هشت هزار عملیات را در این شهرستان انجام داده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۷۷
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در سال گذشته، هشت هزار و ۳۲۹ عملیات توسط آتش‌نشانان اهوازی انجام شد که شامل چهار هزار و ۸۳۱ مورد اطفای حریق و سه هزار و ۴۹۸ عملیات امداد و نجات بود.

وی ادامه داد: عملیات اطفای حریق شامل یک هزار و ۳۶۶ مورد منزل مسکونی، ۳۴۸ خودرو، ۲۰۵ اماکن تجاری، پنج صنعتی، ۱۶ اداری، یک هزار و ۷۲ حریق شاخ و برگ درختان، ۷۰۳ زباله، ۲۱۴ لاستیک، ۳۳۶ نیزار و ۵۶۶ هم سایر موارد بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه مأموران امداد و نجات این سازمان موفق شدند که ۶ هزار و ۲۵۳ نفر را هنگام عملیات نجات دهند، تصریح کرد: عملیات امداد و نجات شامل یک هزار و ۳۸۴ مورد نجات از جانوران موذی، ۳۹۲ آسانسور، ۵۷۴ نجات محبوس شدگان، ۲۷۹ تصادف خودرو و ۸۶۹ نیز سایر موارد بود.

قنبری عنوان کرد: تیم‌های غریق نجات مستقر در حاشیه کارون نیز هشت نفر را که به قصد خودکشی به درون رودخانه کارون سقوط کرده بودند، زنده نجات داده و ۱۳ نفر را که قصد خودکشی در رودخانه کارون داشتند، با گفت‌وگو و مشاوره از خودکشی منصرف کردند؛ همچنین در عملیات کشف جسد از رودخانه کارون ۱۵ جسد توسط غواصان ساحلی سازمان از رودخانه خارج شد.

وی با تأکید بر اینکه آتش‌نشانان به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، بیان کرد: شهروندان در هنگام بروز حادثه با حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ سازمان تماس بگیرند؛ همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا شهروندان با تجمع نکردن در صحنه حوادث از بروز اتفاقات ثانویه جلوگیری و سلامت خود و آتش‌نشانان را به خطر نیندازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها