خبرهای داغ:

روستائیان در مسکن ایمن روزگار می‌گذرانند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان از معرفی بیش از ۲ هزار متقاضی مقاوم سازی مسکن به بانک‌های عامل خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۰۱
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رضا عبدالهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: در سال ۹۹، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی در قالب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه عملیات مقاوم سازی یک هزار و ۲۳۶ واحد در سال ۹۹ آغاز شده، افزود: کار تعمیر ۳۵۳ واحد آن به پایان رسیده است.

عبدالهی با انعقاد بیش از یک هزار و ۴۰۰ قرارداد بانکی با متقاضیان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و بهزیستی در مدت مذکور منعقد و براساس آن ۱۰۸ خانوار دارای ۲ معلول شناسایی و بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به آن‌ها پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان در خصوص همکاری با کمیته امداد و بهزیستی برای کمک به ساخت واحد‌های مسکونی خانواده‌های بی سرپرست (طرح ایتام) اظهار کرد: در این راستا حدود ۳ میلیارد ریال به حساب این خانوار‌ها واریز شده است.

این مقام مسئول در تشریح آخرین آمار بازسازی منازل درگیر آبگرفتگی آذر ماه ۹۹ خوزستان گفت: تعداد کل واحد‌های خسارت دیده ۶ هزار ۲۲۳ بود که از این تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ مورد احداثی و ۲ هزار و ۵۰۶ مورد تعمیری بودند.

وی تعداد واحد‌های معرفی شده به بانک را ۳ هزار و ۵۷۱ مورد عنوان و تصریح کرد: عقد قرارداد ۲۰۱ فقره از این تعداد به ثبت رسیده، همچنین ۵۳۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۸ هزار و ۳۵۶ فقره به مالک واحد خسارت دیده پرداخت شده است.

عبدالهی ادامه داد: تا کنون تعمیر ۴۵۸ واحد تعمیر از مجموع ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی به پایان رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها