مداحان و مسئولان هیأت‌ها‌ی مذهبی، خانواده‌های کم‌درآمد و آسیب‌دیده از کرونا را در مناطق خود شناسایی و برای رفع مشکلات آنان اقدام می‌کنند. آزادی زندانیان، رسیدگی به مستمندان و کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت، برنامه هیات‌های مذهبی در رمضان امسال است.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۶۲
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هم‌اندیشی مداحان اهل‌بیت با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با هدف بررسی وضعیت محافل مذهبی در ماه رمضان ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این نشست جمعی از مداحان شاخص جوان به دعوت کانون مداحان برای هم‌فکری در مورد هم‌افزایی‌های ماه مبارک رمضان گرد هم آمدند. این جلسه به مناسبت هفته هنر انقلابی و سالروز شهادت شهید آوینی در حوزه هنری انقلاب اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام‌ محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و احمد واعظی رئیس کانون مداحان کشور تشکیل شد که احمد واعظی، عبدالرضا هلالی، میثم مطیعی، محمدحسین پویانفر، حنیف طاهری و سید امیر حسینی دیدگاه خود را بیان کردند.

در ابتدای این جلسه مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل و کانون مداحان پرداخت.

در ادامه احمد واعظی، رئیس کانون مداحان کشور ضمن تأکید این موضوع که در برهه‌های سخت وحدت تشکل‌های مذهبی گره‌گشا بوده است تصریح کرد: تشکل‌ها، مؤسسات و کانون‌های بسیاری در کشور در عرصه ستایشگری و ترویج اسلام ناب فعالیت می‌کنند که اتحاد آن‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

در ادامه جلسه مداحان شاخص کشور نسبت به بی‌توجهی در اعمال محدودیت‌های ایام تعطیلات نوروز، باز بودن مرزهای کشورهایی که وضعیت قرمز داشتند و بی‌تدبیری‌هایی که منجر به سخت‌تر شدن وضعیت کرونایی شد، گلایه‌مند بودند.

همچنین مداحان اهل‌بیت تأکید کردند که در ماه مبارک رمضان چراغ هیأت‌ها خاموش نمی‌شود و هیأت‌ها با تمرکز به خدمات اجتماعی و استمرار رزمایش ملی مواسات باهدف کمک به معیشت مردم در وضعیت اقتصادی فعلی به فعالیت بپردازند.

شرایط سخت معیشتی در موج چهارم کرونا، ادامه تعطیلات کسبه و سخت‌تر شدن وضعیت زندگی بسیاری از مردم به‌ویژه قشر کم‌درآمد به‌عنوان دغدغه‌های اصلی هیأتی‌ها و قشر مذهبی محور بحث و گفت‌وگو در این جلسه بود.

همچنین با توجه به این موضوع که هیأت‌ها مذهبی در سال گذشته بیش از همه برای کمک به اقشار کم برخوردار تلاش کردند و با ادامه مشکلات و سخت‌تر شدن شرایط معیشت اقشار مختلف ملت مردم کمک‌های مؤمنانه هیأتی‌ها و قشر مذهبی افزایش یافت، در این جلسه نیز مقرر شد که هیأت‌های شاخص مذهبی از فرصت ماه مبارک رمضان برای ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و خدمت‌رسانی به قشر محروم جامعه با عزمی جدی‌تر استفاده کنند.

در این جلسه مقرر شد مداحان و مسئولان هیأت‌ها‌ی مذهبی، خانواده‌های کم‌درآمد و آسیب‌دیده از کرونا را در مناطق خود شناسایی و برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنند. آزادی زندانیان، رسیدگی به خانواده‌های بی‌سرپرست، کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت، اهداء بسته‌های معیشتی از برنامه‌های هیئات مذهبی در رمضان ۱۴۴۲ هجری قمری به شمار می‌روند.

ارسال نظرات