تبریز- «مهدی باکری در اندیشه و عمل» عنوان کتابی درباره سردار شهید «مهدی باکری» است که زندگی‌نامه این شهید والامقام را روایت می‌کند.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۷۶
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  «مهدی باکری در اندیشه و عمل» عنوان کتابی است که زندگی سردار سرلشکر پاسدار «مهدی باکری» فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا را از پیش از پیروری انقلاب اسلامی تا حضور وی در جبهه‌های حق علیه باطل و شهادتش را روایت می‌کند.

این کتاب ۱۲۷ صفحه‌ای به اهتمام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، به‌‌قلم «حسین علایی» به رشته تحریر درآمده و به شمارگان ۳ هزار جلد در اسفند سال ۱۳۸۷ به چاپ رسیده است.

در قسمتی از مقدمه کتاب «مهدی باکری در اندیشه و عمل» آمده است:

با گذشت بیش از ۲۴ سال از شهادت مهندس «مهدی باکری»، هنوز یاد و خاطره و قدر و منزلت او در اذهان بسیاری از همرزمان وی و نیز مردم ایران به‌خصوص جوانان پرشور خطه آذربایجان زنده است. در این مدت و به‌ویژه پس از پایان جنگ تحمیلی، شناخت شخصیت برجسته و اهمیت و نقش موثر باکری در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، دائما در افکار عمومی افزایش یافته است.

راز ماندگاری «مهدی» در حیات پس از شهادتش را می‌توان «خداجویی»، «استقامت» و به‌ویژه «اخلاص در عمل» در پیمودن راهی دانست که او از سالیان دراز و از روز‌های آغازین زندگانی خود، برگزید بود. مهدی «دین» را آن‌چنان که امام خمینی (ره) به مردم تعلیم فرمود، در رفتار فردی خود پیاده کرده بود و اقدام‌های اجتماعی‌اش بر پایه فهم او از اسلام ناب محمدی که منش امام در آن متجلی بود، قرار داشت و سرانجام نیز در این راه در ۳۰ سالگی به شهادت رسید و جاودانه شد.

او همچون امام خود «ارزش حیات را به آزادی و استقلال می‌دانست» و به‌خوبی دریافته بود که استکبار حاکم بر جهان، تاب تحمل حکومتی به نام اسلام در ایران را ندارد و باید برای حفظ این نظام الهی، به پا خواسته، لباس رزم پوشید و داوطلبانه و در هر کجا که نیاز باشد، برای دفاع از جمهوری اسلامی در برابر متجاوزان جنگید.

ارسال نظرات