امام جمعه ساوه در دیدار هنرمندان و نخبگان فرهنگ گفت:
حجت الاسلام دکتر حسینی گفت:فرهنگیان،اساتید و نخبگان فرهنگی باید به جه جامعه خط و سیاق دهند که متاسفانه می بینیم برعکس شده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۶۰۶
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، حجت الاسلام دکترحسینی امام جمعه شهرستان ساوه در این نشست ازهنرمندان خواست تا با ارائه طرح، برنامه و راهکار‌های منسجم کمک کنند تا راه را برای طرح‌های سازنده باز کنیم.
 
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: فرهنگیان، اساتید و نخبگان فرهنگی باید به جامعه خط و سیاق دهند که متاسفانه در جامعه برعکس شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید منافع ملی را برای کرسی‌ها فدا کرد، بیان کرد: با تقویت فرهنگ، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
 
امام جمعه ساوه از اصحاب رسانه خواست تا متعهدانه در برابر مشکلات و بی کفایتی برخی مسئولان بایستند تا حق مردم محقق شود و ادامه داد: انتخابات مهم پیش رو جزو منافع و امنیت ملی است که هنرمندان باید متعهدانه در این زمینه ورود کنند تا علاوه بر حضور حداکثری، کاندیدای اصلح و شایسته را با چشم باز، سواد رسانه‌ای و به دور از هیجانات برگزینیم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه هم در این نشست، گفت: مشکلات حوزه فرهنگ و هنر ریشه‌ای است و همواره نگاه به این حوزه خوب نبوده و رشد خاصی نداشته است.
 
حسین محمودی فر بیان کرد: جایگاه فرهنگ و هنر نسبت سایر موارد حتی در برنامه ششم توسعه شایسته نیست و نباید به عنوان اقتصاد یا فرهنگ مصرفی به آن نگاه کرد در صورتی که هنر انقلاب در خدمت مردم قرار گرفت و در فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگی جامعه نقش اساسی داشته است و هنرمندان با اتکا به فرهنگ غنی اسلام و فرهنگ بومی در جهت بهبود و هنجار‌های جامعه حرکت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در ساوه اقدامات خوبی با کمک اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان شده است، افزود: با شیوع کرونا در بهمن ۹۸ بیشترین آسیب به این حوزه وارد شده که تا کنون هم ادامه داشته، اما حمایت شایسته‌ای از آن‌ها نشده است.

 محمودی فر با اشاره به فعالیت ۱۵۰۰ هنرمند در قالب ۸ انجمن در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در این مدت تنها از طریق صندوق هنر حمایت جزئی از برخی هنرمندان دارای بیمه که در این صندوق تکمیل عضویت کرده‌اند، شد.

در این نشست برخی هنرمندان به بیان مسائل و مشکلات مربوطه پرداختند.
ارسال نظرات