خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن ‌خوزستان گفت: سهمیه امسال استان خوزستان حدود ۵هزار سهمیه تسهیلات ۵۰میلیون تومانی و ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض است برای مقاوم‌سازی و ساخت مسکن مناطق محروم که به متقاضیان اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۴۶
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، مسعود انصاریان امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان بنیاد مسکن خوزستان و به‌مناسبت سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری با هدف ساخت و نوسازی مسکن برای مستضعفین و نیازمندان، گامی اساسی در جهت رفع محرومیت‌ها و توسعه عدالت در کشور پس از انقلاب، برداشته است که این از تفکرات خردمندانه رهبر کبیر انقلاب بوده است.

وی افزود: در زمان حاضر این بنیاد در استان خوزستان سال 98 با کمک به 5 هزار و 700 خانوار آسیب‌دیده از سیل، در بازسازی و مقاوم‌سازی منازل آنان نقش حیاتی ایفا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: سال 99 نیز در استان در پی آبگرفتگی، 6223 واحد آسیب دیدند که بازسازی و مقاوم‌سازی شدند که مجموعه اعتبارات آن بیش از 4500 میلیارد ریال بوده است.

 

انصاریان در خصوص اختصاص تسهیلات 50میلیون تومانی گفت: سال گذشته برای بازسازی و مقاوم مسکن مناطق محروم، توانستیم 5 هزار سهمیه تسهیلات 50میلیونی با سود 4 درصد و کمک بلاعوض 30میلیون تومانی را دریافت کنیم که متقاضیان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: در زلزله سال گذشته مسجدسلیمان به بیش از 11 هزار واحد مسکونی آسیب وارد شد که هزار و 450 واحد آن احداثی و 9 هزار و 686 واحد آن تعمیری بودند که واحدهای تعمیری کار آنها به پایان رسیده است و واحدهای احداثی نیز با پیشرفت 80 درصد مراحل آنها در حال پیگیری است که البته از این تعداد 530 واحد مسکونی خطرآفرین و آلوده به نفت مسجدسلیمان که در جریان زلزله پارسال آسیب دیدند جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص محرومیت‌زدایی روستاهای استان گفت: سال گذشته علاوه بر اختصاص تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای ساخت و یا نوسازی و مقاوم‌سازی منازل روستاییان، بیش از 100 کیلومتر راه دسترسی روستایی احداث شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها