خبرهای داغ:
مدیر مرکز بهداشت محیط استان اصفهان از پلمپ ۳۰۰واحد صنفی متخلف به دلیل عدم تمکین به تعطیلی و اخطار به ۳ ارگان دولتی متخلف خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۶۹
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از  اصفهان، مهدی میرجهانیان اشاره اعمال محدودیت‌ها در اصناف اظهار داشت: براساس رنگ بندی شرایط کرونایی ما در وضعیت حاد و قرمز به سر می‌بریم و بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی اعمال شده است.

وی افزود: بر این اساس تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در اصفهان موظف هستند رسته‌های مربوط به خودشان را از لحاظ اجرا، مدیریت کنند و نظارت بر آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیر مرکز بهداشت محیط استان اصفهان بیان کرد: متولی بحث تعطیلی مشاغل و اصناف بر عهده سازمان صمت استان است و ما به عنوان واحد نظارت و گزارش‌کننده به ستاد کرونایی استان مطرح هستیم.

وی  با اشاره به بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی با بسیج اصناف و سازمان بازرسی اتاق اصناف از مشاغل اصفهان تصریح کرد: از طریق این بازدید و با هماهنگی اتحادیه‌ها، اعمال محدودیت و تعطیلی مشاغل صورت گرفته و در حال کنترل است.

میرجهانیان گفت: تعداد زیادی به صورت کلامی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گروه یک و یا تعطیلی صنف در دیگر دسته مشاغل دعوت شدند و به دلیل عدم تمکین برخی واحدها تعدادی متاسفانه با اعمال قانون پلمب شدند.

وی با اشاره به موارد عدم تمکین برخی واحد‌های صنفی اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل مربوط به عدم رعایت گروه‌بندی مشاغل بود؛مثلا واحد صنفی که مربوط به گروه 2بود ولی اقدام به تعطیلی نکرده بود.

مدیر مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: بعضی از مشاغل دسته یک مانند رستوران‌های بیرون‌بر و اغذیه‌فروشی‌ها،درصورت رعایت نکردن تمامی موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک توسط صاحبان کسبه و مشتریان، عدم پذیرایی در رستوران، جلوگیری از تجمع مشتری درب مغازه مشمول بخش تخلفات می‌شوند و برخورد قانونی با آن ها صورت می‌گیرد.

 

وی گفت: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مشاغل گروه یک که اجازه فعالیت در این شرایط را دارند،بعد از تذکر واحد صنفی به مدت دو هفته پلمب خواهد شد و در صورت تکرار تخلف به مرجع قضایی با قید تهدید علیه بهداشت عمومی معرفی خواهد شد؛ ارگان دولتی نیز در صورت کوتاهی این موارد برخورد قانونی می‌شود.

میرجهانیان ادامه داد: تا به حال 3مورد اخطار به ارگان دولتی صورت گرفته است؛ همچنین در یک هفته اخیر تاکنون بیش از 300مورد پلمپ واحد صنفی متخلف با نصب برچسب و تعطیلی دو هفته ای و تشکیل پرونده داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش مراجعات مردم به بیمارستان‌ها و کاهش ظرفیت برای پذیرش بیمار جدید بیان کرد: باید روند ابتلا به بیماری و بستری در استان هر چه زودتر با اعمال محدودیت‌ها کنترل و کاهش یابد که اصناف طی یک سال گذشته به خوبی همکاری‌هایی برای اجرای محدودیت‌ها داشته‌اند.

 مدیر مرکز بهداشت محیط استان اصفهان با بیان اینکه در کنار امرار معاش مهم‌ترین بحث حفظ سلامتی و جان است،تصریح کرد: مردم خود باید متوجه وضعیت حاد بیماری باشند و جز با همکاری تمامی آحاد مردم‌، شرایط روزافزون بیمار و وضعیت موجود در جامعه بهبود پیدا نمی‌کند؛ چرا که نهادهای دولتی توان و ظرفیت خاصی دارند و اولین کمک‌کننده به این نهاد‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و استانداری خود مردم هستند.

وی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد: متأسفانه در سطح جامعه شاهد کاهش رعایت موارد بهداشتی در سطح خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان بودیم؛ در بحث متصدیان تذکر، هشدار و اقدام قانونی در حد توان صورت می‌دهیم ولی امیدواریم مردم هم خود مواردی مانند استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و مهمانی، تجمعات در مکان‌های مختلف را رعایت کنند.

میرجهانیان در پایان خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات از سوی تمامی مردم، صنوف، آموزشگاه‌ها،باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی، مساجد و تکایا باید رعایت شود تا وضعیت قرمز استان تعدیل پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها