پوستر جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز استان تهران با حضور علی محمد اسدی مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۷۴
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ فاطمه خزائی، دبیر اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز استان تهران گفت: این جشنواره در دو سطح استانی و ملی برگزار می شود که دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید و کارکنان دانشگاهها می توانند در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد دفاع مقدس گفت: ایشان می فرمایند اینکه تصور شود که هنر دفاع مقدس در جامعه ما مخاطب ندارد، طالب ندارد، این خطای بزرگی است و از اشتباهات فاحش است و تحقیقا پر مشتری ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه های مختلف آن آثار هنری است که مربوط به دفاع مقدس بود چه در زمینه فیلم، سینما و چه در زمینه کتاب، خاطره، داستان .

خزائی با بیان اینکه اولین دوره این جشنواره با شعار « دانشجویان مکتب سلیمانی » در 13 موضوع برگزار میشود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجوی جهان اسلام، نقش خانواده شهدای دانشجو در دفاع مقدس، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، بازشناسی مفاهیم هنری دفاع مقدس با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، سیره شهدا و دانشگاه، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، راهیاننور و بازتاب جهانی، شهدای دانشجوی خواهر، رسالتهای استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه، بسیج و نقش دانشجو در دوران دفاع مقدس از جمله این موضوعات هستند .

وی اظهار كرد: جشنواره مذكور در ۷ بخش هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، موشن گرافیک، طراحی پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی؛ شعر شامل آزاد، سپید، کلاسیک؛ ادبیات داستانی شامل رمان، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه؛ فیلم کوتاه شامل داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه؛ تئاتر شامل تئاتر، تعزیه خوانی، نمایشنامه؛ عکس شامل تک عکس، مجموعه عکس؛ موسیقی شامل آواها و نواها برگزار میشود .

دبیر جشنواره در ادامه افزود: مهلت ارسال آثار تا 30 اردیبهشت ماه سال ١۴٠٠ و آئین اختتامیه   یک تا ١٣ خردادماه سال جاری خواهد بود .

وی یادآور شد: علاقه مندان باید آثار خود را با ذکر مشخصات و نام کامل صاحب اثر به همراه ارسال یک قطعه عکس پرسنلی متقاضی در پیام رسان ایتا یا تلگرام به شماره 09917225585 ارسال كنند و آثار مکتوب یا تصویری در قالب یک لوح فشرده DVD و در سه نسخه با کیفیت بالا به دبیرخانه استانی ارسال شود، همچنین صفحه اینستاگرام ارتباطی جشنواره به آدرس @tashkilat_khademi است .

آدرس دبیرخانه دانشگاهیان تاریخ ساز استان تهران: شهرری، خیابان امام حسین علیه السلام، خیابان شهید وفاییپور، طبقه همکف، معاونت فرهنگسازی بسیج دانشجویی دانشگاههای استان تهران

 

 

ارسال نظرات