سردار زهرایی گفت: ماموریت دیگر سازمان بسیج سازندگی مردم پایه کردن اقتصاد در بین مردم است و این دقیقا امتداد مردمی کردن دستگاه های اجرایی کشور می باشد.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۹۲
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی در آئین امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی  گفت: بسیج سازندگی در راستای جهاد سازندگی که در اول انقلاب بوجود آمده به کمک قانونی که در مجلس تصویب شد و تاسیس این سازمان توسط مقام معظم رهبری توانست در سازندگی در تمام حوزه ها به کمک سازمان ها و نهادهای اجرایی کشور بیاید.

 

سردار زهرایی عنوان کرد:

وی افزود: توان بسیج در مردمی کردن و انتقال توسعه صنعت کشاورزی به کشاورزان در مناطق محروم توسط گروه های جهادی در حال انجام می باشد.

سردار زهرایی اظهار داشت: سالانه تعداد بالایی از جوانان با ظرفیت های علمی و مهارتی جذب گروه های جهادی می شوند و در مناطق محروم سهم به سزایی در خدمت دارند. و حدود ۴۲ هزار گروه جهادی و بیش از ۷۰۰ هزار نفر عضو در گروه های جهادی توسط بسیج سازندگی ساماندهی شده اند.

وی افزود: این جوانان و اعضای گروه های جهادی با کمک تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امضا شده است، همیار اشتغال در مناطق محروم می باشند؛ و این اعضاء سفیران نهادها و سازمان های اجرایی کشور در بین مردم در مناطق محروم سراسر کشور می باشند.

سردار زهرایی گفت: ماموریت دیگر سازمان بسیج سازندگی مردم پایه کردن اقتصاد در بین مردم است و این دقیقا امتداد مردمی کردن دستگاه های اجرایی کشور می باشد. در این خصوص بسیج سازندگی حدود ۲۴ هزار صندوق های قرض الحسنه را در جهت اشتغال و کمک به تولید در بین محرومین در استان ها و روستاها راه اندازی کرده است و فقط کار تسهیل گری را انجام می دهند.

وی افزود: هزار و صد خانواده عضو این صندوق ها می باشند تا بتوانند با کمک قرض الحسنه به تولید و اشتغال دست بزنند و این ماموریت روی دیگر قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران می باشد.

زهرایی گفت: این تفاهم نامه باعث می شود خلاء سازمان بسیج سازندگی در حوزه تحقیقات، آموزش و ترویج در کشاورزی، جبران شود و کمک به علمی کردن کشاورزی برای جوانان و کشاورزان می شود.

دکتر بازرگان رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در رابطه با تفاهم نامه امروز سازمان ما بعنوان هسته علمی کشور در حوزه کشاورزی شناخته شده است. و در راستای آموزش و ترویج کشاورزی دست به شعبه سازی کردن مجازی در بدنه دانشگاهیان و مردم زده است.

وی افزود: این سازمان ۲۰ موسسه تحقیقات کشاورزی مثل موسسه شیلات، دام و طیور، و ۱۷۴ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در سطح کشور دارد و حدود ۱۷ هزار عضو هیات علمی در کشور فعالیت می کنند.

بازرگان اظهار داشت: در تولید فن‌آورانه، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پیش قدم بوده است که سالانه واکسن های دام، طیور و انسانی را با همکاری موسسه رازی تولید می کند.

وی گفت: در مسیر ارتقای تولید محصولات کشاورزی و خلاء این سازمان در نفوذ دانش در دانشگاهیان، مردم و کشاورزان به کمک سازمان بسیج سازندگی کشور این موارد در حال رفع شدن می باشد.

دکتر بازرگان اشاره کرد: با کمک بسیج سازندگی برای جذب انرژی و ظرفیت جوانان، مردم و کشاورزان و رفع موانع تولید و اشتغال، قدم های شایانی بر خواهیم داشت. و بسیج سازندگی در مردمی سازی کردن کشور در حوزه تولید و اشتغال کشاورزی در کشور، سهم بزرگی در ارتقای کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار