رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افزایش شمار بیماران بستری و پرشدن ظرفیت بیمارستان‌های استان همراه با تشدید موج چهارم کرونا بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۸۰۵
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: هم اکنون ۲۴۷ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه بستری هستند و متناسب با وضعیت و پیشرفت بیماری، به آنان خدمات‌دهی می‌شود.

وی افزود: با وقوع پیک چهارم کرونا در استان، شاهد افزایش شمار مبتلایان و بیماران بدحال بستری در بیمارستان ها هستیم و اگرچه زیرساخت‌های درمانی و امکانات و تجهیزات مربوطه در مدت یکسالی که از شیوع کرونا می‌گذرد، ارتقای محسوسی پیدا کرده اما افزایش شمار بیماران بستری و پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها با تشدید موج چهارم موجب نگرانی ماست.

دکتر کریمیان یادآور شد: موج چهارم کرونا به مراتب فراگیرتر و خطرناک تر از موج‌های قبلی است و همکاران ما در حوزه سلامت هنوز خستگی ناشی از موج‌های قبلی را همراه خود دارند و نیازمند یاری و مساعدت مردم هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بیماری گرفتار نشوند.

وی تاکید کرد: مردم شرایط و وضعیت فعلی را درک کنند و نگذارند به واسطه ساده انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط آبان‌ ماه ۹۹ را در بهار ۱۴۰۰ تجربه کنیم.

به گزارش بسیج، از مجموع ۱۲ شهرستان استان تنها هلیلان و ملکشاهی در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

ارسال نظرات